THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

(Re) Byggnad av Templet

Bild från: http://www.artcyclopedia.com/masterscans/natoire-the-expulsion-from-paradise.html


Johannes 8:32
32 Och ni skall lära känna sanningen, och sanningen skall göra er fria.

Exodus-Jag jämförde avgång Israel från Egypten. Men för närvarande går till Jerusalem från Babylon (den stora skökan) i Uppenbarelseboken. På hösten det stora prostituerad, kommer att följas av sin frihet. Ett exempel på profetian om befrielse från Babylon (den stora skökan) är i Jeremia 30:7-10,18.

Jeremia 30:7-10,18
7 Hoppsan för det är en stor dag , att ingen är som det: även tiden för Jakobs nöd , men han sparade den.
8 Och det skall ske på den dagen, säger HERREN Sebaot, att Jag kommer att bryta hans ok från dig och kommer att brista dina obligationer, och att han inte tjänar något mer främlingar:
9 Men de skall tjäna Herren, deras Gud och David, sin konung, som jag kommer att ta upp dem.
10 Därför fruktar du inte, o min tjänare Jakob, säger Herren, varken bestört, Israel: Ty se, Jag kommer att rädda dig på avstånd, och din säd från den areal som deras fångenskap, och Jakob skall återvända och vara tyst och lugn, och ingen skall göra honom rädd.
18 Så säger Herren: Se, Jag åter upprätta Jakob's tält, och förbarma dig över hans boning, och Staden är byggd på sin egen hög, och palatset skall kvarstå efter reparera det.

Vad vi läser är Guds löfte till Israels folk när de var i exil och förs bort till Babel. Babylon: den stora skökan i Uppenbarelseboken och som berättade av profeterna i forna dagar.

Angel (Andra Mosebok 23:20-22) står som Cyrus befriade Israel från Babylon. Ängeln står som en herde. I Uppenbarelseboken är han Lammet. Uppenbarelseboken 7:16,17

Jesaja 44:28
28 Det säger Cyrus, Han är min herde, och skall utföra alla min glädje: att ens säga till Jerusalem, Du skall byggas, och templet, skall din foundation läggas.

Exodus 23:20-22
20 Se, Jag skickar en ängel framför dig, för att hålla dig på vägen och föra dig den plats där jag har förberett.
21 Varen honom och höra hans röst, inte provocera honom inte, för han kommer inte förlåta din överträdelse, för mitt namn är i honom.
22 Men om du verkligen lyssnar på hans röst och gör allt vad jag talar, kommer jag att vara en fiende till din fiende, en fiende till din motståndare.

Uppenbarelseboken 7:16,17
16 De skall hunger inte mer, varken törst längre, kommer varken de slår solen eller värme
17 För Lammet som står mitt för tronen skall mata dem, och skall leda dem till levande källor av vatten: och Gud skall torka alla tårar från deras ögon.

Straffet för babilon finns i Uppenbarelseboken 6 (fyra sälar) som profetian om Herren Jesus till Jerusalem i Matteus 24, Markus 13 och Luk 21 om styggelse ödslighet. Lamm som vidtagits eller livnära befolkningen mot tron på Gud som vårt hem och tempel genom sin Son (7: e tätning). Och återgå till (nya) Jerusalem från exilen i Babylon. (Efter den stora skökan faller i Uppenbarelseboken kapitel 17 och 18)

I Israel fortfarande fångar i Babylon (den stora skökan i Uppenbarelseboken) kommer att återvända som liknar vad som hände vid tiden för Serubbabel. Det kallas Nya Jerusalem i Uppenbarelseboken som hemland som fångas upp av Babylon (stora skökan i Uppenbarelseboken) kommer tillbaka. Nya Jerusalem, eftersom det skall byggas nytt.

Hesekiel 40:2
2 I en syn från Gud han förde mig till Israels land och satte mig på ett mycket högt berg, där en stad på södra.

Precis som Johannes såg i sin vision. I Hesekiel 40:2, är det också ängeln mätas och kan läsas om du fortsätter att läsa i Hesekiel 40:5 (läs din Bibel) och i Uppenbarelseboken 21:15 (läs din Bibel) läser vi i Uppenbarelseboken 21:10

Uppenbarelseboken 21:10
10 Och han förde mig i anden till ett stort och högt berg, och visade mig den heliga staden Jerusalem, komma ned från himmelen, från Gud,

Det är också mätt med ängeln som kan läsas i boken om Sakarja.

Sakarja 2:1,2
1 Och jag tittade och såg, och se, en man med en mätsnöret i sin hand.
2 Då sade jag: Vart går du? Och han sade till mig, För att mäta Jerusalem, att se hur bred och hur länge.

Från fångenskapen i Babylon (Uppenbarelseboken) komma tillbaka till Israel. Ingen andlig hemland men kyrkan. Eftersom kyrkan är en förlängning av Israel i tron på Guds Son.

Jesaja 54:3
3 Ty du skall bryta fram på höger och vänster, och din säd skall ärva de ofrälse , Och göra den öde städer.

Galaterbrevet 3:18,29
18 Ty om arvet är genom lagstiftning, inte av löftet: men Gud gav till Abraham genom ett löfte.
29 Och om ni tillhör Kristus, är ni Abrahams avkomlingar, och arvtagare enligt löftet.

Kristus och kyrkan kommer att bli en. Han bor i oss och vi med honom, därför vi blir ett, och om enat ... gift? True. Således Lammet och det nya Jerusalem att vara gift och ha en. Enligt Herren Jesus: "Jag och Fadern är ett." Johannes 10:30 "Och den härlighet som du gav mig har jag gett dem, att de kan vara en , Som som vi är ett: " John 17:22 Och vara en i tron på Guds Son.

John 17:20,21
20 Inte nog med att de ber, utan ock för dem som skall tro på mig genom deras ord
21 Att de alla skall bli ett , Som som du, Fader, mig, och jag i dig, att de också skall vara i oss: att världen kan tro att du har sänt mig.


Serubbabel

Sakarja 04:09
9 Det händer Serubbabel har lagt grunden till detta hus, hans händer ska också avsluta den, och du vet att Herren Sebaot har sänt mig till eder.

Serubbabel representerar Messias som byggare av Herrens tempel. Serubbabel var guvernör i Juda och kompletterande ledighet från fångenskapen i Babylon.

Sakarja 6:16
12 Och tala till honom och sade: Så talar HERREN Sebaot: »Se, den man vars namn är Grenen : Och han skall växa upp ur hans plats, och bygga Herrens tempel ;

Serubbabel står som Branch vid den tidpunkt då Herren skall skaka himmelen och jorden.

Haggai 2:21,22,23
21 Tala med Serubbabel Juda ståthållare, säger, Jag kommer att skaka om himmel och jord ;
22 Och Jag kommer att störta konungatron, och jag kommer att förstöra styrkan i hednafolkens riken, och jag kommer att störta vagnar, och de som är i dem, och hästarna och deras ryttare skall komma ned, var och en med svärd av sin bror.,
23 I den dagen, säger Herren Sebaot, jag tar dig, Serubbabel , Min tjänare, Sealtiels son, säger Herren, och gör dig en signetring: för dig har jag utvalt, säger Herren Sebaot.

Inrättandet av riket skall inte förstöra är vid denna tid? Förmodligen! Läs igen Haggai 2:21,22,23. Läs sedan Hebreerbrevet 12:26,27,28.

Hebreerbrevet 12:26,27,28
26 vars röst sedan skakade jorden men nu har han lovat och sagt: Ännu en gång jag skakar inte bara jorden utan också himlen.
27 Och detta ord, Yet gång, är att ta ned de saker som är skakad, som saker och ting gjorda, att inte skakas får finnas kvar.
28 Därför får ett rike som inte kan flyttas, Låt oss få nåd, där vi har respekt och rädsla för service som behagar Gud:

Säger Herren Gud, under den tid han skaka himlarna och jorden kommer han valde Serubbabel att bygga templet i Jerusalem efter fångenskapen från Babylon. Därför utgör Serubbabel som Messias som kommer att etablera riket inte skall förstöras, symbolen för återuppbyggnaden av templet består av Serubbabel. Kyrkan förstördes och kommer att bygga igen och skall inte förstöras. De skakar av Herren på himlen och på jorden är redan här i tiden? Förmodligen! Kristus och hans folk skulle vara ett tempel för Herren Gud och Gud kommer att göra det.

Daniel 2:44,45
44 Och i dagarna av dessa kungar skall himlens Gud kommer att upprätta ett rike som aldrig skall förstöras, Inte heller får suveränitet detta lämnas till andra människor, men i bitar och konsumera alla dessa riken, och Yao y förblir för evigt.
45 Eftersom du såg att en sten revs loss på berget utan händer, och skär järnet, kopparen, leran, silver och guld, den store Gud har kungjort för konungen vad som skall ske i framtiden, och drömmen är verklig och tolkningen av denna säker.

Det järn, koppar, silver, guld och lera betyder bilden av avgudar. Vilken tid Daniel 2:44,45 berätta?

1 Kor 15:24
24 kommer, sedan skall slutet, när han kommer att leverera riket till Gud, Fadern, när han kommer att ha avskaffat alla regel och all myndighet och makt.

Daniel 00:07
7 Och jag hörde på mannen klädd i linnekläder, vilket var över vattnet i floden, när han höll upp sin högra hand och sin vänstra hand upp mot himmelen och svor vid honom som lever i evigheternas att skulle vara på en tid, tider och en halv säsong, och när de slutade med att bryta i bitar kraften av det heliga folket, alla dessa saker kommer att sluta.

Det hänvisas inte till fysisk Jerusalem, men kyrkan. Kyrkan förstördes (andliga), men kommer att bygga igen som Jerusalem och satte en hörnsten. Förstörelsen av kyrkan har gjort, kan vara misinterpet av andra. Förstördes på grund av avgudadyrkan. Sedan 9 / 11 terror attack i New York för att 8 april, 2005 dagen för begravningen av påven Johannes Paulus II. Det är Herren Jesus förutspådde att resultaten kommer att bli någon sten kvar på toppen av både sten förstörelsen av templet i Jerusalem och i enlighet med Daniels bok kapitel 12 vers 7 kommer det att ske inom 1290 dagar.

Uppenbarelseboken 9:15
15 Och de fyra änglar, som skall monteras på tider och dagar och månader och år att dräpa den tredje delen av män.

Den tredje delen av män är christianism. Läs Död 1 / 3 av Mankind   The Prophecy UppfylltDen tid och dag och månad och år är den 11 september 2001 och på nytt av Daniels bok i kapitel 12 vers 7 är " när de slutade upp bryta i bitar kraften av det heliga folket, alla dessa saker kommer att sluta. " och vers 9 är denna: "Och från den tid då det dagliga offret skall tagas, och styggelse som offrar strukturerad, kommer har ett tusen två hundra nittio dagar . "

I början av 1290 dagar är räknade från den tidpunkt då det dagliga offret ska tas bort och styggelse strukturerade ödslighet och det är Herren Jesus förutspådde i Matteus 24, Markus 13 och Luk 21 och enligt Daniel 00:07 efter att ha brutit i bitar kraften i den heliga folk, som är kyrkan eller kristendomen.

Uppenbarelseboken 00:04
4 Och hans stjärt drog med sig tredje delen av stjärnorna på himmelen Och kastade dem på jorden: Och draken stod framför kvinnan, att sluka hennes barn när hon.

Den tredje delen av stjärnorna hänvisar också till kristendomen. Det innebär också förödelsens styggelse och hur är det kopplat till kriget i himlen? läs titeln: Krig i himlen (Är förödelsens styggelse, Krig i himlen och Armageddon detsamma?)

Är inte förödelsens styggelse är profeterat till Jerusalem, men varför det blev samma som för profetia uppfylls i Babylon? För profetian är detsamma!

Jeremia 50:40-44,46
40 Precis som Gud förstörde Sodom och Gomorra och städerna granne detta , Säger Herren, så ingen skall bo där, eller om det bo någon människobarn.
41 Se, ett folk kommer från norr, och en stor nation och många kungar skall från sidorna av jorden.
42 De skall hålla bågen och lans, de är grymma, och ingen nåd: deras röst skall ryta som havet, och de rider på hästar, som i matris som män för krig mot dig, du dotter Babel.
43 Kungen av Babylon fick höra det av dem, och hans händer vaxat svaga: ångest tog tag i honom, och kval som en barnaföderskas.

Jeremia 6:22-24
22 Så säger Herren, Se, ett folk kommer från nordlandet, ett stort folk ska höjas från sidorna av jorden.
23 De skall båge och lans, de är grymma och utan förbarmande: deras röst skall ryta som havet, och de rider på hästar, som i matris som män för krig, mot dig, du dotter Sion.
24 Vi har hört ryktet om detta: våra händer vax svaga: ångest har tagit tag i oss, och smärta som en barnaföderskas.

Det nya Jerusalem är inte bokstavlig stad som kommer ner från himlen. Bostaden från himlen är Kristus, skall han bli vår tempel och boning.

2 Kor 5:2,3
2 För i detta har vi stöna, innerligt önskar att vara klädd på med vårt hus som är från himmelen:
3 Att om vi sätter på att vi inte hittas naken.

Galaterbrevet 3:27
27 Ty allt som du har blivit döpta till Kristus har blivit iklädda Kristus.

Uppenbarelseboken 21:22
22 Och jag såg i den intet tempel : Ty Herren Gud Allsmäktig och Lammet är templet där.

1 Joh 3:24
24 Och han som håller hans bud bor i honom, och han i honom. Och härmed vet vi att han förblir i oss, genom Anden han gav oss.

1 Joh 4:15
15 Den som bekänner att Jesus är Guds Son, Gud förblir i honom och han i Gud.

Kolosserbrevet 2:09
9 Ty i honom bor hela fullhet i Gudomen Manifestationer i köttet,

Uppenbarelseboken 21:3
3 Och jag hörde en stark röst från himlen säga: Se, Guds tabernakel bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv vara med dem och vara deras Gud

Om bebott land kan vi läsa i Romarbrevet 4:13

Romarna 4:13
13 Ty genom lagen gjorde löftet till Abraham eller hans säd, som kommer att ärva världen , men genom rättfärdighet av tro.

Romarbrevet 8:17
17 Och om barn, då arvingar, Guds arvingar och karl arvtagare med Kristus , om vi verkligen lider med honom, att vi också kan bli förhärligad med honom.

Psaltaren 02:08
8 Begär av mig, och Jag kommer att ge dig hedningarna till arvedel, och ytterst i jordens din ägo.

Hebreerbrevet 01:02
2 har talat till oss i dessa sista dagar genom detta, sin Son, som han utsedd till arvinge av allt, genom vilken han ock har skapat världen;

Jesaja 60:20,21,22
20 dagen kommer inte att gå ner, eller din måne går ner, för Herren skall vara ditt eviga ljus, och dagarna av din sorg skall upphöra.
21 Ditt folk också skall alla rättfärdiga: de skall ärva landet för alltid, den gren som jag har planterat, ett verk av mina händer, att jag kan bli förhärligad.
22 En liten en ska bli tusen, och den lilla en stark nation: Jag HERREN påskynda den i sin tid.

Amos 9:11-14
11 På den dagen kommer Jag lyfter upp tabernakel Davids förfallna, och på nära håll de överträdelser av dessa , Och jag skall uppväcka hans ruiner, och Jag kommer att bygga det som i forna dagar ;
12 Att de kan ha kvar av Edom, och alla nationer som är uppkallat efter mitt namn, säger HERREN som gör detta,
13 Se, dagar skola komma, säger HERREN, som kommer förbi The Reaper och treader av druvor att plantera frön, och bergen skola drypa av druvsaft och alla höjder skola försmälta.
14 Och Jag åter upprätta mitt folk Israel, och de bygga upp sina ödelagda städer, och bo i dem: och de skall plantera vingårdar och dricka vin från dem, skall de också göra trädgårdar och äta deras frukt.
15 Och Jag skall plantera dem i deras eget land, och de drar på sin mark som jag har givit dem, säger Herren, din Gud.

Uppenbarelseboken 11:15
15 Och den sjunde ängeln blåste, och det fanns stora röster i himmelen och sade: Riken denna värld blev vår Herre och hans Kristus : Och han skall regera i evigheternas evigheter.

I montern av Michael som (ängel eller) gudalikt skall kuva alla saker?

Hebreerbrevet 2:5-8
5 För han inte omfattas av änglar den kommande världen, till vem vi talar.
6 Men en visat ena sidan och sade: Vad är en människa , Att du tänker på henne? Eller människoson, att du bryr dig?
7 Han gjorde dig lite lägre än änglarna, Han krönte du med ära och härlighet, och han placerade den på dina händers verk ;
8 Du lägger allt i under hans fötter . För i det att han utsatts allt till honom, lämnade han ingenting som inte omfattas av honom. Men nu har vi inte sett honom ge upp allt.

Nu är marken arv bo fastställt att marken eller världen. Re-läsa Amos 9:11

Amos 9:11
11 På den dagen kommer Jag lyfter upp tabernakel Davids förfallna, och på nära håll de överträdelser av dessa, Och jag skall uppväcka hans ruiner, och Jag kommer att bygga det som i forna dagar ;

Behöver bara fixa nytt. Inga andra gudagivna land, men världen.

Psalm 132:13,14
13 Ty Herren har utvalt Sion, har han önskade sin boning.
14 Detta är min viloplats för evigt. Det är där jag bor, för jag har önskat.

Vi kommer inte att bo i Guds hus i himlen, men Gud skall bo mitt ibland oss. Han kommer att vara bas. Om någon vill leva i Guds hus är han upphöjd.

Sakarja 1:3,16
3 Säg därför till dem: Så säger Herren Sebaot. Återgå till mig, säger HERREN Sebaot, och jag kommer att återkomma till er, säger HERREN Sebaot.
16 Därför säger Herren, Jag återvände till Jerusalem med barmhärtighet: mitt hus är byggt i det, säger HERREN Sebaot, och en linje skall hållas utsträckt över Jerusalem .

Vad är gränsen?

Jesaja 28:17
17 Och jag skall göra rättvisa linjen, och lod: och hagel skall sopa bort en fristad för lögner, och vattnet skall rinna över gömstället.

Jeremiah 23:5,6
5 Se, dagar skola komma, säger HERREN, då Jag kommer att ta upp till David en rättfärdig telning, och han skall regera som kung och handla klokt, och ska genomföra rättvisa och rättfärdighet i landet.
6 I hans dagar skall Juda varda frälst, och Israel bo i trygghet: och Detta är hans namn skall vara för honom , Herren, vår rättfärdighet.
 
Är alla saker kommer att inträffa? Vi visste inte just nu, men sade att profeterna, förstört människors eviga förbundet. Vad är straffet? I profeter som Jesaja, Jeremia, Hesekiel, Daniel och andra (inte från den nya uppstått) svaret finns i Bibeln

Jesaja 24:5
5 Jorden också har blivit orenat under dess invånare: för de överträdde lagar, kränkt stadgar, brutit det eviga förbundet.

I början är den tolkning fel, förmodligen, felaktig tolkning fortfarande förstöra förbundet. Om förbundet är förstörd, vad händer? Avtalet kommer att förstöras, inklusive löften? Men löftet Gud är att han inte kommer att bryta sitt förbund och löfte till David.

Psalm 89:34,35,36
34 Mitt förbund skall jag bryter inte, inte heller ändra det som kom ur mina läppar.
35 har När jag svurit det vid min helighet. Jag kommer inte ljuga för David;
36 Hans säd skall bestå för evigt, och hans tron som solen inför mig.

Bättre lycka nästa gång, är förbund evig. Vi ses!

Kom ihåg att David var trettio år gammal när han blev konung, och han regerade fyrtio år. 2 Samuelsboken 05:04 Och Israel bröt fyrtio åren i öknen. Femte Mosebok 8:2,3

No comments:

Post a Comment