THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

(Re) Bygging av templet

Bilde fra: http://www.artcyclopedia.com/masterscans/natoire-the-expulsion-from-paradise.html


John 08:32
32 Og dere skal kjenne sannheten, og sannheten skal gjøre dere fri.

Exodus-Jeg sammenlignet avgang av Israel fra Egypt. Men i dag, kommer til Jerusalem fra Babylon (den store skjøgen) i Åpenbaringsboken. Høsten den store prostituerte, vil bli fulgt av friheten sin. Et eksempel på profetien til befrielse fra Babylon (den store Harlot) er i Jeremia 30:7-10,18.

Jeremiah 30:7-10,18
7 Oops for den dagen er stor , at ingen er som det: selv den gang for Jakob , men han reddet den.
8 Og det skal skje på den dag, sier Herren, hærskarenes Gud, at Jeg vil bryte hans åk fra av deg, og vil sprekke din obligasjoner, og at han tjener ingen mer fremmede:
9 Men de skal tjene Herren sin Gud og David sin konge, som jeg vil øke dem.
10 Derfor frykter du ikke, Jakob, min tjener, sier Herren, verken motet, Israel: For se, Jeg vil frelse deg fra det fjerne, og din ætt fra landet i fangenskap, og Jakob skal vende tilbake, og være stille og rolig, og ingen skal gjøre ham redd.
18 Så sier Herren: Se, Jeg vil bringe igjen fangenskap Jakobs telt, og har barmhjertighet på hans bolig, og byen er bygget på sin egen haug, og palasset skal forbli etter Repair det.

Det vi leser er løftet av Gud til Israels folk da de var i eksil, og ført bort til Babylon. Babylon betyr den store skjøgen i Åpenbaringen og som fortalt av profetene i gamle dager.

Angel (Mosebok 23:20-22) står som Cyrus befridd Israel fra Babylon. Engelen står som en hyrde. I Åpenbaringen, er han lammet. Åpenbaringen 7:16,17

Jesaja 44:28
28 Det sier Kyros, Han er min hyrde, og skal utføre alle min glede: selv sier til Jerusalem, Du skal bli bygget, og tempelet, skal Thy fundament.

Exodus 23:20-22
20 Se, Jeg sender en engel foran deg, for å holde deg på veien, og å gi deg den plassen hvor jeg har forberedt.
21 Vær dere ham, og høre hans røst, ikke provosere ham, for han vil ikke bære over overtredelse, for mitt navn er i ham.
22 Men hvis du virkelig lytter til stemmen hans, og gjøre alt det jeg taler, vil jeg være en fiende av din fiende, en motstander av dine motstandere.

Åpenbaringen 7:16,17
16 De skal hungre mer, heller ikke tørste mer, vil verken de treffer solen eller varme
17 For Lammet som er midt for tronen, skal vokte dem, og skal lede dem til levende vannkildene: og Gud skal tørke bort hver tåre fra deres øyne.

Straffen for Babilon finnes i Åpenbaringen 6 (fire sel) som profeti på den Herre Jesus for Jerusalem i Matteus 24, 13 Markus og Lukas 21 om styggedom ødeleggelse. Lam tatt eller mate folk mot troen på Gud som vårt hjem og tempel gjennom hans Sønn (syvende seglet). Og tilbake til (New) Jerusalem fra eksil i Babylon. (Etter den store Harlot fallet i Åpenbaringen kapittel 17 og 18)

I Israel fortsatt de bortførte fra Babylon (den store skjøgen i Åpenbaringen) vil returnere som ligner på det som skjedde på den tiden av Serubabel. Det kalles New Jerusalem i Åpenbaringen som hjemland som fanget av Babylon (Great skjøgen i Åpenbaringen) vil returnere. Nye Jerusalem fordi det skal bygges nytt.

Esekiel 40:2
2 I syner Guds Han førte meg inn i Israels land, og sette meg på et veldig høyt fjell, hvor en by i sør.

Akkurat som Johannes så i synet. I Esekiel 40:2, er det også engelen målt og kan leses hvis du fortsetter å lese i Esekiel 40:5 (les Bibelen) og i Åpenbaringen 21:15 (les din Bibel) leser vi i Åpenbaringen 21:10

Åpenbaringen 21:10
10 Og Han bar meg bort i ånden til et stort og høyt fjell, og viste meg den hellige byen Jerusalem, som steg ned fra himmelen fra Gud,

Det også målt av engelen som kan leses i boken av Sakarja.

Sakarias 2:1,2
1 Og jeg løftet mine øyne, og så, og se, en Mannen med en måling linje i hånden.
2 Da sa jeg, Hvor går du hen? Og han sa til meg, For å måle Jerusalem, å se hvor bred og hvor lenge.

Fra fangenskap i Babylon (Åp.) komme tilbake igjen til Israel. No Spiritual hjemland, men Kirken. Fordi Kirken er en forlengelse av Israel i troen på Guds Sønn.

Jesaja 54:3
3 For du skal bre deg ut til høyre og venstre, og din ætt skal arve hedningene , Og gjør det øde byene.

Galaterbrevet 3:18,29
18 Hvis arven er gjennom loven, ikke av løftet: men Gud ga den til Abraham gjennom et løfte.
29 Og hvis dere være Kristus, da er dere Abrahams ætt, og arvinger etter løftet.

Kristus og Kirken skal være ett. Han bor i oss og vi med ham, derfor blir vi ett, og hvis enhetlig ... gift? True. Dermed Lammet og det nye Jerusalem for å gifte seg og være ett. Ifølge Herren Jesus: "Jeg og Faderen er ett." John 10:30 "Og den herlighet som du gav meg har jeg gitt dem, at de kan være en , Som som vi er ett: " John 17:22 Og være en av tro på Guds Sønn.

John 17:20,21
20 Ikke bare gjør de be, men også for dem som skal tro på meg ved deres ord
21 At de alle må være ett , Som likesom du, Far, meg, og jeg i deg, at de også være ett i oss: at verden skal tro at du har sendt meg.


Serubabel

Sakarja 4:09
9 Det hender av Serubabel har lagt grunnlaget for dette huset, hans hender skal også fullføre det, og du vet at Herren, hærskarenes Gud, har sendt meg til dere.

Serubabel representerer Messias som byggherre av Herrens tempel. Serubabel ble stattholder i Juda og tilhørende permisjon fra fangenskap i Babylon.

Sakarja 6:16
12 Og si til ham og si: Så taler Herren, hærskarenes Gud, sa: Se, mannen hvis navn er Branch : Og han skal vokse opp ut av sin plass, og bygge Herrens tempel ;

Serubabel står som den Branch på den tiden Herren vil ryste himmelen og jorden.

Haggai 2:21,22,23
21 Snakk til Serubabel stattholderen over Juda, sa, Jeg vil ryste himmelen og jorden ;
22 Og Jeg vil styrte kongetronen, og jeg vil ødelegge styrken på riker på nasjoner, og jeg vil velte vognene, og de som er i dem, og hestene og deres ryttere skal komme ned, hver med sverdet av sin bror.,
23 På den dag, sier Herren, hærskarenes Gud, tar jeg deg, O Serubabel , Min tjener, sønn av Sjealtiel, sier Herren, og gjør deg til en signet: for jeg har valgt deg, sier Herren vertene.

Etableringen av riket skal ikke ødelegge er på dette tidspunktet? Sannsynligvis! Les igjen Haggai 2:21,22,23. Så les Hebreerne 12:26,27,28.

Hebreerne 12:26,27,28
26 hvis stemme så rystet jorden: Men nå har han lovet, sa Men en gang vil jeg riste ikke bare jorden, men også himmelen.
27 Og dette ordet, likevel gang, er kan tas ut av de tingene som er rystet, som ting gjort, å ikke bli ristet kan forbli.
28 Derfor, mottar et rike som ikke kan flyttes, la oss få nåde, hvor vi har respekt og frykt for service som behager Gud:

Sier Herren Gud, i den tiden riste han himmelen og jorden han vil valgte Serubabel å bygge tempelet i Jerusalem etter fangenskapet i Babylon. Derfor representerer Serubabel som den Messias som vil etablere riket skal ikke bli ødelagt, symbolet på gjenoppbyggingen av templet laget av Serubabel. Kirken ble ødelagt, og vil bygge igjen og skal ikke bli ødelagt. Risting av Herren på himmelen og på jorden er i denne tiden? Sannsynligvis! Kristus og hans folk vil være et tempel for Herren Gud og Gud vil gjøre det.

Daniel 2:44,45
44 Og i de dager av disse konger skal himmelens Gud vil opprette et rike som aldri skal bli ødelagt, heller skal suverenitet dette overlates til andre mennesker, men i stykker og fordøye alle disse rikene, og Yao "y vil alltid forbli.
45 Fordi du så at en stein ble revet løs på fjellet uten hender, og kutte jern, messing, leiren, sølvet, og gull, den store Gud har gjort kjent for kongen hva som skal skje heretter: og drømmen er reell, og tolkningen av den sikker.

Den jern, kobber, sølv, gull og leire betyr bilde av avguder. Hvilken tid Daniel 2:44,45 fortelle?

1 Kor 15:24
24 Da kommer enden, når han vil levere riket til Gud og Faderen, når han vil ha avskaffet all regelen og all myndighet og makt.

Daniel 12:07
7 Og jeg hørte mannen kledd i lin, som var over vannet i elven, da han holdt sin høyre hånd og venstre hånd mot himmelen og svor ved ham som lever for alltid som ville være på et tidspunkt, ganger, og en halv sesong, og da de endte opp med å bryte i stykker kraften av det hellige folk, alt dette vil ende.

Det refererer ikke til fysisk Jerusalem, men Kirken. Kirke ødelagt (åndelig), men vil bli bygget igjen som Jerusalem og la grunnsteinen. Ødeleggelsen av Kirken har gjort, kan være misinterpet av andre. Ødelagt på grunn av avgudsdyrkelse. Fra 9 / 11 terrorangrep i New York til den 8 april 2005 den dag i begravelsen til pave Johannes Paul II. Det er Herren Jesus forutsa at resultatene vil ikke bli stein igjen på toppen av både stein ødeleggelse av tempelet i Jerusalem og i henhold til Daniels bok kapittel 12 vers 7 den vil komme innen 1290 dager.

Åpenbaringen 09:15
15 Og de fire engler, skal monteres til tider og dager og måneder og år å drepe den tredje delen av menn.

Den tredje delen av menn er christianism. Les Death 1 / 3 av Mankind   The Prophecy oppfyltTiden og dagen og måneden og året er 11. september 2001 og igjen av Daniels bok i kapittel 12 vers 7 er " da de endte opp bryte i stykker kraften av det hellige folk, alt dette vil ende. " og vers 9 er dette: "Og fra den tid at den daglige offer blir avskaffet, og styggedom som laget strukturert, vil har ett tusen to hundre og nitti dager . "

Begynnelsen av 1290 dager regnes fra det tidspunkt den daglige offer blir avskaffet og ødeleggelsens vederstyggelighet strukturert og det er Herren Jesus forutsa i Matteus 24, 13 Markus og Lukas 21 og etter Daniel 12:07 etter å ha brutt i stykker kraften av det hellige folk som er kirken eller kristendommen.

Åpenbaringen 12:04
4 Og halen tegnet tredjedelen av himmelens stjerner , Og kastet dem til jorden: og dragen stod foran kvinnen, for å sluke hennes barn når hun.

Den tredje delen av stjernene viser også til kristendommen. Det betyr også ødeleggelsens vederstyggelighet, og hvordan det forholder seg til krigen i himmelen? Les tittelen: Krig i himmelen (Er ødeleggelsens styggedom, krigen i himmelen og Armageddon det samme?)

Er ikke ødeleggelsens vederstyggelighet er profetert til Jerusalem, men hvorfor det ble det samme som for profeti oppfyllelse i Babylon? For den profetien er den samme!

Jeremiah 50:40-44,46
40 Akkurat som Gud ødela Sodoma og Gomorra og naboen småbyer , Sier Herren, slik at ingen mann vil bo der, eller om det bor noen menneske.
41 Se, et folk kommer fra nord, og et stort folk, og mange konger skal være fra sidene av jorden.
42 De skal holde baugen og lansen: de er grusomme, og ingen nåde: deres stemme skal brøle som havet, og ri de på hester, satt i matrise som menn for krig mot deg, O datter av Babylon.
43 Babels konge hørte rapporten av dem, og hans hender vokset svake: angst tok tak i ham, og stikk som en fødende kvinne.

Jeremia 6:22-24
22 Så sier Herren, Se, et folk kommer fra landet i nord, og et stort folk skal heves fra sidene av jorden.
23 De skal bue og lanse, de er grusomme og uten nåde: deres stemme skal brøle som havet, og de rir på hester, satt i matrise som menn for krig, mot dig, Sions datter.
24 Vi har hørt ryktet om dette: våre hender voks svake: angst har tatt tak i oss, og smerte som en fødende kvinne.

Det nye Jerusalem er ikke bokstavelige byen som kommer ned fra himmelen. Boligen fra himmelen er Kristus, vil han bli vår tempel og bolig.

2. Korinter 5:2,3
2 For i dette vi stønn, oppriktig ønsker å bli kledd på med huset som er fra himmelen:
3 At hvis vi satt på at vi skal ikke funnet naken.

Galaterne 3:27
27 For alt dere ble døpt til Kristus har lagt på Kristus.

Åpenbaringen 21:22
22 Og jeg så ikke noe tempel der : For Gud Herren den allmektige og Lammet er tempelet der.

1 Johannes 3:24
24 Og den som holder hans bud bor i ham, og han i ham. Og dette kjenner vi at han blir i oss, ved Ånden han ga oss.

1 Johannes 4:15
15 Den som bekjenner at Jesus er Guds Sønn, Gud i ham, og han i Gud.

Kol 2:09
9 For i ham bor hele guddommens fylde manifestasjoner i kjødet,

Åpenbaringen 21:03
3 Og jeg hørte en høy røst fra himmelen sa: Se, Guds bolig er hos menneskene, og Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv være med dem og være deres Gud

Om bebodde landet, leser vi i Rom 04:13

Romerne 04:13
13 For ved loven gitt løftet til Abraham eller til hans ætt, som vil arve verden , men gjennom den rettferdighet av tro.

Romerne 08:17
17 Og om barn, så arvinger, Guds arvinger og andre arvinger med Kristus , så sant vi lider med ham, så vi kan også bli herliggjort sammen med ham.

Salmene 02:08
8 Be meg, og Jeg vil gi dig hedningene for din arv, og de ytterste delene av jorden din besittelse.

Hebreerne 01:02
2 Har snakket til oss i disse siste dager gjennom dette, sin Sønn, som han innsatt som arving over alle ting, gjennom som han også skapt verden;

Jesaja 60:20,21,22
20 dagen vil ikke gå ned, eller månen gå ned, for Herren skal være din evige lys, og dagene av din sorg skal være avsluttet.
21 Ditt folk også skal alle rettferdige: de skal arve landet for alltid, grenen av min plante, et verk av mine hender, så jeg kan bli herliggjort.
22 En lille skal bli tusen, og den lille en sterk nasjon: Jeg Herren vil skynde den i sin tid.

Amos 9:11-14
11 På den dag vil Jeg oppreise tabernakel David som er falt, og lukke opp de brudd derav , Og jeg skal reise opp sin ruiner, og Jeg vil bygge det som i gamle dager ;
12 At de kan ha resten av Edom, og alle nasjoner som er kalt med mitt navn, sier Herren som gjør dette,
13 Se, dager kommer, sier Herren, som vil overta den som høster og hav av druer å plante frø, og fjellene skal slippe søt vin, og alle haugene skal smelte.
14 Og Jeg vil bringe igjen fangenskap mitt folk Israel, og de skal bygge avfall byene, og bor i dem: og de skal plante vingårder og drikke vin av denne, skal de også gjøre hager, og spise frukten av dem.
15 Og Jeg vil plante dem på deres land, og de trekker på sine land som jeg har gitt dem, sier Herren din Gud.

Åpenbaringen 11:15
15 Og den syvende engel blåste, og det var stor røster i himmelen, sa, Det denne verdens riker ble vår Herre og hans Salvede : Og han skal regjere i all evighet.

I standen til Michael som (engel eller) gudeliknende vil underlegge alle ting?

Hebreerne 2:5-8
5 For han ikke underlagt engler verden til å komme, til hvem vi snakker.
6 Men en bevist ene hånden og sa: Hva er mennesket , At du er oppmerksom på ham? Eller en menneskesønn, at du bryr deg?
7 Han gjorde deg litt lavere enn englene, Han kronet deg med herlighet og ære, og han plasserte det på arbeidene til dine hender ;
8 Du setter alle ting i underkastelse under hans føtter . For i den utsettes han alle ting til ham, forlot han ingenting som ikke er gjenstand for ham. Men nå har vi ikke har sett ham gi opp alt.

Nå er landet arv å bo fast at landet eller verden. Re-les Amos 09:11

Amos 09:11
11 På den dag vil Jeg oppreise tabernakel David som er falt, og lukke opp de brudd derav, Og jeg skal reise opp sin ruiner, og Jeg vil bygge det som i gamle dager ;

Trenger bare å fikse igjen. Ingen andre gudgitte land, men verden.

Salme 132:13,14
13 For Herren har utvalgt Sion, har han ønsket det for bosetningen hans.
14 Dette er mitt hvilested for alltid. Det er her jeg bor, for jeg har ønsket.

Vi vil ikke bo i Guds hus i himmelen, men Gud vil bo midt blant oss. Han vil bli base. Hvis noen ønsker å leve i Guds hus han er høye.

Sakarias 1:3,16
3 Derfor sier til dem: Så sier Herren, hærskarenes Gud. Tilbake til meg, sier Herren, hærskarenes Gud, og jeg vil komme tilbake til dere, sier Herren, hærskarenes Gud.
16 Derfor sier Herren, Jeg vendte tilbake til Jerusalem med barmhjertighet: huset mitt er bygget i det, sier Herren, hærskarenes Gud, og en linje skal strekkes over Jerusalem .

Hva er den linjen?

Jesaja 28:17
17 Og jeg vil gjøre rettferdighet linjen, og raser nedover, og det haglet skal feie bort tilflukt av løgner, og vannet skal renne over gjemmestedet.

Jeremia 23:5,6
5 Se, dager kommer, sier Herren, som Jeg vil øke til David en rettferdig spire, og han skal regjere som konge og mye klokt, og skal rett og rettferdighet i landet.
6 I hans dager Juda skal bli frelst, og Israel skal bo trygt, og Dette er hans navn skal bli kalt for ham , Herren vår rettferdighet.
 
Er alle ting vil skje? Vi visste ikke akkurat nå, men sa profetene, folk ødela evig pakt. Hva er straffen? I profeter som Jesaja, Jeremia, Esekiel, Daniel og andre (ikke fra den nye dukket) er svaret i Bibelen

Jesaja 24:5
5 Jorden også er besudlet under innbyggere: for de overtrådt lover, brutt vedtektene, brutt den evige pakt.

I begynnelsen, er tolkningen galt, sannsynligvis, feil tolkning fortsatt ødelegge pakt. Hvis pakt er ødelagt, hva vil skje? Avtalen vil bli ødelagt med løftene? Men løftet Gud er at han ikke vil bryte sin pakt og løftet til David.

Salme 89:34,35,36
34 Min pakt vil jeg ikke bryte, heller ikke endre på ting som kom ut av mine lepper.
35 Når jeg har sverget ved min hellighet. Jeg vil ikke lyve for David;
36 Hans ætt skal bestå til evig tid, og hans trone som solen før meg.

Bedre lykke neste gang, er pakt evig. Se deg!

Husk, David var tretti år gammel da han blev konge, og han styrte i førti år. 2 Samuel 05:04 Og Israel brøt førti år i ørkenen. Femte Mosebok 8:2,3

No comments:

Post a Comment