THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

(Her) bouw van de Tempel

Afbeelding uit: http://www.artcyclopedia.com/masterscans/natoire-the-expulsion-from-paradise.html


Johannes 8:32
32 En gij zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u vrijmaken.

Exodus-Ik vergeleek het vertrek van Israël uit Egypte. Maar op dit moment, gaat naar Jeruzalem uit Babylon (de grote hoer) in het boek Openbaring. In de val van de grote hoer, zal worden gevolgd door haar vrijheid. Een voorbeeld van de profetie van de bevrijding van Babylon (de Grote Hoer) is in Jeremia 30:7-10,18.

Jeremia 30:7-10,18
7 Oeps voor die dag is geweldig , dat niemand is daaraan gelijk: zelfs de tijd van benauwdheid voor Jakob , maar hij heeft opgeslagen.
8 En het zal geschieden te dien dage, spreekt de HEERE der heerscharen, dat Ik zal breken zijn juk van u, en zal barsten uw banden, en dat hij niet meer vreemdelingen dienen:
9 Maar zij zullen dienen de Heer, hun God, en David, hun koning, die ik zal hen opvoeden.
10 Daarom Vrees niet, o Mijn knecht Jakob, spreekt de Heere, noch verschrikt worden, o Israël: want zie, Ik zal u verlossen uit de verte, en uw zaad uit het land van hun gevangenschap, en de Jakob zal wederkomen, en stil en gerust zijn, en niemand zal hem bang.
18 Zo zegt de Heere: Zie, Ik zal een keer brengen in het lot van Jakob tenten, en ontferm U over zijn woonplaats, en De stad is gebouwd op haar eigen berg, en het paleis blijven na de reparatie is.

Wat we lezen is de belofte van God aan het volk van Israël toen ze in ballingschap en weggevoerd naar Babylon. Babylon: de grote hoer in het boek Openbaring en zoals verteld door de profeten in de dagen van weleer.

Angel (Exodus 23:20-22) staat als Cyrus bevrijd Israël uit Babel. De engel staat als een herder. In Openbaring, hij is het Lam. Openbaring 7:16,17

Jesaja 44:28
28 Die zegt, dat van Cyrus, Hij is mijn herder, en vervult al mijn plezier: zeggende ook tot Jeruzalem, Gij zult gebouwd worden, en de tempel, Uw stichting zal worden gelegd.

Exodus 23:20-22
20 Zie, Ik stuur een engel voor uw aangezicht, om u op de weg houden, en om u de plaats waar ik heb voorbereid.
21 worden gij Hem, en Zijn stem hoort, niet provoceren hem, want hij zal niet vergeven uw overtredingen, voor mijn naam is in hem.
22 Maar als je inderdaad luisteren naar zijn stem, en alles doen wat ik spreek, zal ik een vijand van je vijand, een tegenstander van je tegenstanders.

Openbaring 7:16,17
16 Zij honger niet meer, noch dorst meer, zal noch ze op de zon of een andere warmtebron
17 Want het Lam, die in het midden van de troon zal hen weiden, en zal hen leiden tot levende fonteinen der wateren: en God zal alle tranen uit hun ogen.

De straf voor Babilon kan gevonden worden in Openbaring 6 (vier zegels) als profetie van de Here Jezus voor Jeruzalem in Mattheüs 24, Markus 13 en Lukas 21 over de gruwel verlatenheid. Lam genomen of voer de bevolking ten aanzien van het geloof in God als ons huis en de tempel door zijn Zoon (7e zegel). En terugkeren naar de (Nieuwe) Jeruzalem uit de ballingschap in Babylon. (Na de grote hoer vallen in Openbaring hoofdstuk 17 en 18)

In Israël nog steeds de gevangenen van Babylon (de grote hoer in het boek Openbaring) zal terugkeren vergelijkbaar met wat er gebeurd is op het moment van Zerubbabel. Het heet Nieuwe Jeruzalem in Openbaring als thuisland die gevangen door Babylon (Groot-hoer in het boek Openbaring) zal terugkeren. Nieuwe Jeruzalem, omdat zij opnieuw worden gebouwd.

Ezechiël 40:2
2 In de gezichten van God Hij bracht me naar het land van Israël, en zette mij op een zeer hoge berg, waar een stad op het zuiden.

Net als Johannes zag in zijn visioen. In Ezechiël 40:2, het is ook gemeten de engel en gelezen kan worden als je verder lezen in Ezechiël 40:5 (lees je Bijbel) en in Openbaring 21:15 (lees de Bijbel) lezen we in Openbaring 21:10

Openbaring 21:10
10 En hij bracht mij weg in de geest van een grote en hoge berg, en liet me de heilige stad Jeruzalem, nederdalende uit de hemel van God,

Ook gemeten door de engel, die kan worden gelezen in het boek van Zacharia.

Zacharia 2:1,2
1 En ik hief mijn ogen op en zag, en ziet, een man met een meetlint in zijn hand.
2 Toen zeide ik, waarheen gaat gij? En hij zeide tot mij: Voor het meten van Jeruzalem, om te zien hoe breed en hoe lang.

Uit zijn gevangenschap in Babylon (Openbaring) komen weer terug naar Israël. Geen spirituele thuisland, maar de Kerk. Omdat de kerk is een uitbreiding van Israël door het geloof in de Zoon van God.

Jesaja 54:3
3 Voor gij zult weer breken op rechts en links, en uw zaad zal de heidenen erven , En zij zullen de verwoeste steden.

Galaten 3:18,29
18 Want indien de erfenis is door de wet, niet door de belofte: maar God heeft ze Abraham door middel van een belofte.
29 En indien gij van Christus, dan zijt gij zaad van Abraham, en erfgenamen volgens de belofte.

Christus en de Kerk zal een. Hij woont in ons en wij met hem, dus we een worden, en als unified ... getrouwd? Waar. Dus het Lam en het Nieuwe Jeruzalem om te trouwen en een zijn. Volgens de Here Jezus: "Ik en de Vader zijn een." Johannes 10:30 "En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt heb ik hun gegeven, dat zij als een , Dat als we een zijn: " John 17:22 En als een door het geloof in de Zoon van God.

John 17:20,21
20 Niet alleen doen ze bidden, maar ook voor hen die in Mij geloven door hun woord
21 Dat zij allen een mogen zijn , Dat zoals Gij, Vader, ik, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn: dat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.


Zerubbabel

Zacharia 4:9
9 De handen van Zerubbabel hebben de basis gelegd van dit huis, zijn handen zullen het ook voltooien, en je weet dat de Here der heerscharen heeft mij tot u gezonden.

Zerubbabel vertegenwoordigt de Messias als de bouwer van de tempel van de Heer. Zerubbabel was gouverneur van Juda en de bijbehorende vertrekken vanuit ballingschap in Babylon.

Zacharia 6:16
12 En tot hem spreken, zeggende: Alzo spreekt de HEERE der heirscharen, zeggende: Ziet, de man wiens naam is de Branch : En hij zal opgroeien uit zijn plaats, en bouw van de tempel van de Heer ;

Zerubbabel staat als de Branch op het moment dat de Heer zal schudden van de hemelen en de aarde.

Haggai 2:21,22,23
21 Spreek tot Zerubbabel gouverneur van Juda, zeggende: Ik zal schudden de hemelen en de aarde ;
22 En Ik zal omverwerping van de troon van het koninkrijk, en ik zal de sterkte van de koninkrijken van de volken te vernietigen, en Ik zal den wagen omkeren, en degenen die in hen, en de paarden en hun ruiters zullen naar beneden komen, een ieder door het zwaard van zijn broer.,
23 Op die dag, zegt de HERE der heerscharen, neem ik u, O Zerubbabel , Mijn knecht, de zoon van Sealtiël, zegt de Heer, en maak u tot een zegelring, want ik heb u verkoren, spreekt de Heere gastheren.

De oprichting van het Koninkrijk wordt niet te vernietigen is op dit moment? Waarschijnlijk ook! Lees meer Haggai 2:21,22,23. Lees dan Hebreeën 12:26,27,28.

Hebreeën 12:26,27,28
26 wiens stem toen de aarde bewoog, maar nu hij beloofd heeft, zeggende: Nog eenmaal zal Ik bewegen niet alleen de aarde, maar ook de hemel.
27 En dit woord, toch eens te meer, is het verwijderen van die dingen die worden geschud, als dingen gedaan, om niet te worden geschud kan blijven.
28 Welnu, het ontvangen van een koninkrijk dat niet kan worden verplaatst, laat ons genade, waarbij we respect en angst van de dienst dat God behaagt hebben:

Zegt de Here God, in de tijd Hij schud de hemelen en de aarde zal hij koos Zerubbabel om de tempel te bouwen in Jeruzalem na de ballingschap uit Babel. Daarom Zerubbabel vertegenwoordigt als de Messias die zal zorgen voor de koninkrijk zal niet worden vernietigd, het symbool van de wederopbouw van de tempel gemaakt van Zerubbabel. De kerk werd verwoest en weer op te bouwen en mogen niet worden vernietigd. Het schudden van de Heer de hemel en op aarde is in deze tijd? Waarschijnlijk ook! Christus en Zijn volk zou een tempel voor de Here God en God zal het doen zijn.

Daniel 2:44,45
44 En in de dagen van die koningen zal de God van de hemel zal een koninkrijk oprichten dat nooit worden vernietigd, noch de soevereiniteit ervan worden overgelaten aan andere mensen, maar consumeren in stukjes en al die koninkrijken en Yao 'y zal voor altijd blijven.
45 Omdat je zag dat er een steen afgehouwen werd op de berg zonder handen, en snijd het ijzer, koper, leem, het zilver en goud, de grote God heeft bekend gemaakt, de koning wat zal komen hierna geschieden: en de droom is reëel en de interpretatie daarvan zeker.

Het ijzer, koper, zilver, goud en klei betekent imago van afgoden. Hoe laat Daniel 2:44,45 te vertellen?

1 Korintiërs 15:24
24 Toen kwam het einde, wanneer hij zal het koninkrijk te leveren aan God, de Vader, wanneer hij zal hebben afgeschaft alle heerschappij en alle gezag en macht.

Daniël 12:7
7 En ik hoorde de man, bekleed met linnen, die boven de wateren van de rivier, toen hij stak zijn rechterhand en zijn linkerhand op naar den hemel, en zwoer bij Dien, Die eeuwiglijk leeft, dat zou zijn in een tijd, tijden en een half seizoen, en wanneer ze uiteindelijk in stukken te breken van de macht van het heilige volk, al deze dingen zal eindigen.

Het heeft geen betrekking op fysieke Jeruzalem, maar de Kerk. Kerk vernietigd (geestelijke), maar zal gebouwd worden weer als Jeruzalem en zet de hoeksteen. De vernietiging van de kerk heeft gedaan, misschien misinterpet door anderen te worden. Vernietigd omdat van afgoderij. Van 9 / 11 terroristische aanslag in New York 08 april 2005 de dag van de begrafenis van paus Johannes Paulus II. Het is de Heer Jezus voorspelde dat de resultaten zullen geen steen links op de top van zowel steen verwoesting van de tempel in Jeruzalem en volgens het boek van Daniel hoofdstuk 12 vers 7 zal plaatsvinden binnen 1290 dagen te worden.

Openbaring 9:15
15 En de vier engelen, om te worden gemonteerd op tijden en dagen en maanden en jaren te doden het derde deel van de mannen.

Het derde deel van de mannen zijn de Christendom. Lees Dood 1 / 3 van de mensheid   The Prophecy FulfilledDe tijd en dag en maand en het jaar is op 11 september 2001 en opnieuw door het boek van Daniël in hoofdstuk 12 vers 7 is " wanneer ze uiteindelijk in stukken te breken van de macht van het heilige volk, al deze dingen zal eindigen. " en vers 9 is deze: "En vanaf het moment dat het dagelijks offer zal worden weggenomen, en de gruwel die stuwt gestructureerde, zal hebben een duizend tweehonderdnegentig dag . "

Het begin van 1290 dagen zijn geteld vanaf het moment dat het dagelijks offer zal worden weggenomen en de gruwel der verwoesting gestructureerd en het is de Heer Jezus voorspeld in Mattheüs 24, Markus 13 en Lukas 21 en volgens Daniël 12:7 na het breken in stukken de kracht van de heilige mensen die kerk of christendom.

Openbaring 12:4
4 En zijn staart trok het derde deel van de sterren van de hemel , En wierp die op de aarde: en de draak stond voor de vrouw, om haar kind te verslinden toen ze.

Het derde deel van de sterren verwijst ook naar het christendom. Het betekent ook dat de gruwel der verwoesting en hoe verhoudt het zich tot de oorlog in de hemel? lees de titel: Oorlog in de hemel (Is gruwel der verwoesting, oorlog in de hemel en Armageddon het Zelfde?)

Is niet de gruwel der verwoesting is geprofeteerd naar Jeruzalem, maar waarom werd het hetzelfde als voor de profetie vervulling in Babylon? Voor de profetie is hetzelfde!

Jeremia 50:40-44,46
40 Net zoals God Sodom en Gomorra en de buurman steden daarvan , Zegt de Heer, dus niemand zal daar wonen, of dat er woont een zoon van de mens.
41 Ziet, een volk komt uit het noorden, en een grote natie en vele koningen worden van de zijkanten van de aarde.
42 Zij houdt de boeg en de lans: ze zijn wreed en geen genade: hun stem zal bruisen van de zee willen, en zij rijden op paarden, in array als mannen voor de oorlog tegen u, o dochter van Babel.
43 De koning van Babel hoorde het verslag van hen, en zijn handen gewaxt zwakke: angst greep hem, en weeën van een barende vrouw.

Jeremia 6:22-24
22 Zo zegt de HEERE, Ziet, een volk komt uit het noorden land, en een grote natie zal opgewekt worden uit de zijkanten van de aarde.
23 Zij boog en de lans: ze zijn wreed en zonder genade: hun stem zal bruisen van de zee willen, en zij rijden op paarden, in array als mannen voor de oorlog, tegen u, o dochter van Sion.
24 Wij hebben zijn gerucht gehoord,: onze handen was slap geworden; benauwdheid heeft genomen ons in zijn greep, en pijn als een barende vrouw.

Het nieuwe Jeruzalem is geen letterlijke stad, die uit de hemel neerdalen. De woning uit de hemel is Christus, hij zal onze tempel en woning.

2 Korintiërs 5:2,3
2 Want in dezen zuchten wij, verlangende om gekleed te worden op met onze woning die is uit de hemel:
3 Dat als we op dat we zullen niet gevonden worden naakt.

Galaten 3:27
27 Want alles wat je gedoopt zijn in Christus hebben gelegd op Christus.

Openbaring 21:22
22 En ik zag geen tempel in dezelve : Voor de Here God, de Almachtige en het Lam zijn de tempel.

1 Johannes 3:24
24 En hij, die bewaart Zijn geboden blijft in hem, en hij in hem. En hieraan kennen wij, dat hij in ons blijft, door de Geest gaf hij ons.

1 Johannes 4:15
15 Zo wie beleden zal dat Jezus de Zoon van God, God blijft in hem, en hij in God.

Kolossenzen 2:9
9 Want in Hem woont al de volheid van de Godheid Manifestaties naar het vlees,

Openbaring 21:3
3 En ik hoorde een luide stem uit de hemel zeggen Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal bij hen en hun God zijn

Over bewoonde land, lezen we in Romeinen 4:13

Romeinen 4:13
13 Want door de wet maakte de belofte aan Abraham of aan zijn zaad, die zal erven de wereld , maar door de gerechtigheid van het geloof.

Romeinen 8:17
17 En kinderen, dan erfgenamen, erfgenamen van God en mede-erfgenamen met Christus , Als we inderdaad met Hem lijden, dat we ook verheerlijkt worde met hem.

Psalmen 02:08
8 Vraag van mij, en Ik zal u geven de heidenen voor Uw erfdeel, en de einden der aarde uw bezit.

Hebreeën 1:2
2 Heeft tot ons gesproken in deze laatste dagen door middel van deze, Zijn Zoon, die hij tot erfgenaam van alle dingen, door wie hij ook de wereld gemaakt heeft;

Jesaja 60:20,21,22
20 Uw dag zal niet naar beneden, of je de maan naar beneden gaan, voor de HEERE zal u tot een eeuwig licht zijn, en de dagen van uw rouw zullen worden beëindigd.
21 Uw volk, worden ook alle rechtschapen: zij zullen het land voor eeuwig, de tak van mijn planten, het werk van mijn handen, dat ik verheerlijkt worde.
22 Een beetje een zal tot duizend worden, en de kleine een een sterke natie: Ik, de HEERE zal verhaasten in haar tijd.

Amos 9:11-14
11 In die dag zal Ik verwek de tabernakel van David, dat is gevallen, en close-up van de schending daarvan , En ik zal doen opstaan zijn ruïnes, en Ik zal bouwen als in de dagen vanouds ;
12 Opdat zij erfelijk bezitten het overblijfsel van Edom, en alle naties die worden genoemd door mijn naam, spreekt de HEERE, Die dit doet,
13 Zie, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat de maaier en de Drakenschip van druiven om te zaaien zal inhalen, en de bergen zullen dalen zoete wijn, en al de heuvelen zullen smelten.
14 En Ik zal een keer brengen in het lot van mijn volk Israël, en zij zullen de verwoeste steden herbouwen en bewonen: en zij zullen wijngaarden planten, en de wijn ervan drinken, ze maakt ook tuinen, en eet de vrucht daarvan.
15 En Ik zal hen planten op hun land, en ze putten uit hun land, dat Ik hunlieden gegeven heb, zegt de Here, uw God.

Openbaring 11:15
15 En de zevende engel heeft gebazuind, en er waren grote stemmen in den hemel, zeggende: De koninkrijken van deze wereld werd onze Heer en van Zijn Christus : En hij zal heersen tot in alle eeuwigheid.

In de stand van Michael als (engel of) goddelijke zal onderwerpen alle dingen?

Hebreeën 2:5-8
5 Voor deed hij niet onderworpen is aan de engelen de wereld te komen, aan wie we spreken.
6 Maar bleek een enerzijds, zeggende: Wat is de mens , Dat Gij hem gedenkt? Of de zoon van de mens, dat je zorg?
7 Hij maakte u een beetje lager dan de engelen, Hij kroonde u met glorie en eer, en hij plaatste het op de werken Uwer handen ;
8 Je alle dingen in onderwerping onder zijn voeten . Want in dat hij onderworpen alle dingen aan hem, hij liet niets dat niet is onderworpen aan hem. Maar nu hebben we hem niet meer gezien alles opgeven.

Nu is het land erfenis om te wonen vastgesteld dat het land of de wereld. Herlezen Amos 9:11

Amos 9:11
11 In die dag zal Ik verwek de tabernakel van David, dat is gevallen, en close-up van de schending daarvan, En ik zal doen opstaan zijn ruïnes, en Ik zal bouwen als in de dagen vanouds ;

Hoeft alleen maar om weer op te lossen. Geen andere God gegeven land, maar de wereld.

Psalm 132:13,14
13 Want de Heer heeft Sion verkoren, Hij heeft het voor zijn gewenste bewoning.
14 Dit is mijn rustplaats voor altijd. Dit is waar ik woon, want ik heb gewenst.

We zullen niet wonen in het huis van God in de hemel, maar God zal wonen in ons midden. Hij zal baseren. Als iemand wil wonen in het huis van God dat hij is verheven.

Zacharia 1:3,16
3 Daarom zeg tot hen: Zo zegt de HERE der heerscharen. Keer weder tot Mij, zegt de HERE der heerscharen, en Ik zal tot u wederkeren, zegt de HERE der heerscharen.
16 Daarom, zo zegt de Heer, Ik ben tot Jeruzalem wedergekeerd met ontfermingen; mijn huis is gebouwd in, zegt de HERE der heerscharen, en een lijn dient te worden gestrekt over Jeruzalem .

Wat is de lijn?

Jesaja 28:17
17 En Ik zal Justitie de lijn, en het schietlood, en de hagel zal wegvagen de toevlucht der leugen, en de wateren zullen de schuilplaats overlopen.

Jeremia 23:5,6
5 Ziet, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat Ik zal tot David een rechtvaardige Spruit en hij zal regeren als koning en veel wijsheid, en recht en gerechtigheid te voeren in het land.
6 In zijn dagen zal Juda verlost worden, en Israël veilig wonen; en dit is zijn naam wordt genoemd om hem te , De Heer, onze gerechtigheid.
 
Zijn alle dingen zal gebeuren? We wisten het niet nu, maar zei dat de profeten, mensen eeuwig verbond vernietigd. Wat is de straf? In de profeten als Jesaja, Jeremia, Ezechiël, Daniël en anderen (niet van de nieuwe naar voren) is het antwoord in de Bijbel

Jesaja 24:5
5 De aarde is ontwijd onder de inwoners daarvan: want zij overtreden wetten, overtreden van de statuten, vernietigen het eeuwig verbond.

In het begin, de interpretatie is verkeerd, waarschijnlijk, nog steeds de verkeerde interpretatie van de convenant te vernietigen. Als het convenant wordt vernietigd, wat zal er gebeuren? De overeenkomst zal worden vernietigd met inbegrip van de beloften? Maar de belofte die God is dat hij niet zal zijn verbond en belofte te breken naar David.

Psalm 89:34,35,36
34 Mijn verbond zal Ik niet ontwijden, noch veranderen wat dat kwam uit mijn lippen.
35 Eens heb ik gezworen bij mijn heiligheid. Ik zal niet liegen tegen David;
36 Zijn zaad zal eeuwig blijven bestaan, en zijn troon als de zon voor mij.

Meer geluk de volgende keer, verbond is eeuwig. Zie je!

Vergeet niet, David was dertig jaar oud toen hij koning werd, en hij regeerde veertig jaar. 2 Samuël 5:4 En Israel, veertig jaren reisde in de woestijn. Deuteronomium 8:2,3

No comments:

Post a Comment