THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

Jesaja 9:6 Mot Enhet Belief

bilde fra: http://www.dunamai.com/bible_resources/bible_study_charts.htm

Dette er en diskusjon til en troende i 'enheten teori "Læren om enhet er å tro at Jesus er også Faderen. En av de versene de underliggende er i Jesaja 09:06. Jeg fortalte ham at jeg begynner med Jesaja 09:06 og koble profetenes ord, og vil ende i Daniel 12:01 Husk i Jesaja 9:06 sier at et barn født som betyr stigende, vokser og den stående til den salvede prinsen av Gud.

Jesaja 9:6,7
6 For til oss et barn blir født, for oss er gitt en sønn, og regjeringen skal være på hans skulder, og hans navn skal kalles Under, Rådgiver, Veldig Gud, Evig Far, Fredsfyrste.
7 Økningen av hans regjering, og freden skal det ikke være noen ende, på Davids trone, og på hans rike, å etablere, og å opprettholde rettferdighet og rettferdighet fra nå og til evig tid. Den brennende iver for Herren, Allhærs Gud.

Men vi heve leser i vers 2-5

2 Folket som vandret i mørke, har sett et stort lys: De som bor i landet av dødsskyggens, over dem har lyset.
3 Du har multiplisert nasjonen, økte du har deres glede: de glede for dig i henhold til glede i innhøstingen, som menn glede seg når de deler byttet.
4 For åk byrden hans, og de ansatte på skulderen hans, stanga til undertrykker sin, du har brutt som på den dag i Midjan.
5 For alle rustning av krigeren er med forvirret støy, og klær tilsølt med blod skal være med brenning og drivstoff for brann.

Hvorfor folk som vandret i mørke, har sett et stort lys i vers 2? Les grunnen "For"

Vers 4: Når vil åk byrde og åk på skuldrene til Israels folk skal bryte? Det kan leses i Jeremia 30:8

Jeremiah 30:7,8,9,21
7 Ay! for den dagen er stor, at ingen er like stort: selv den tiden av problemer av Jacob, men han reddet den.
8 Og på den dag, sier Herren, hærskarenes Gud, at jeg vil bryte hans åk fra av deg, og vil sprekke din obligasjoner, og at han tjener ingen mer fremmede:
9 Men de skal tjene Herren deres Gud, og David sin konge, som jeg vil øke dem.
10 Derfor frykter du ikke, Jakob, min tjener, sier Herren, verken motet, Israel: For se, vil jeg spare dig fra det fjerne, og din ætt fra landet i fangenskap, og Jakob skal vende tilbake, og være stille og rolig, og ingen skal gjøre ham redd.
21 Og deres fyrsten skal være en av dem, og deres hersker skal gå fra midt iblant dem , Og jeg vil la ham, og han skal komme til meg: for dem som våget å nærme meg? sier.

Hvem kommer fra prinsen, David? Fra de bortførte fra Babylon. Hva Babylon? I Åpenbaringen. Er det en David oppsto under Babylon (Irak)? Ingen, bare symboler som Cyrus og Serubabel. Er den store dagen (vers 7) når tiden av problemer som er ingen som det oppstod?

Når den store dagen i Jehovas kommer skal det bli flere etter dette?

Joel 2:1,2
1 Blås i horn på Sion, og gir en alarm i mitt hellige fjell: la alle innbyggerne i landet for dagen av Jehovas kommer, for det er
dag med mørke og dysterhet, en dag med skyer og mørke, som starten spredt på fjellene: en stor og sterk, aldri noensinne hadde lignende, heller ikke skal det være noen flere etter det, frem til år med mange generasjoner.

Det skal aldri skje igjen. Bare tilbake Jeremia 30:7

Mark 13:19
19 For dagene skal være lidelse, for eksempel var ikke siden begynnelsen av skapelsen som Gud skapte til nå, og Heller ikke skal være.

Hva er Herren sa om lidelsen ikke vært fra begynnelsen og heller ikke skal være? Merk: aldri vært før, og vil aldri skje igjen. Tilbake igjen i Jeremiah 30:7,8,9,10,21

Daniel 12:01
1 Og på den tiden skal Michael stå opp , Den store fyrsten som står for barna i ditt folk: og vil det være vanskelige tider, slik som aldri var siden det var en nasjon selv til den samme tid: og på den tiden ditt folk skal leveres, hver den som skal være skrevet i boken.

Når det er sagt av Gabriel til Daniel, var Israel i erobringen av Babylon (Irak)

Hvis det aldri var siden det var en nasjon, den vanskelige tider, denne kampen i Markus 13:19 og Joel 2:02, fordi hvis man oppstår, ikke være riktig å si «aldri ikke skjedd ennå" og "Nevermore"

Andre kan si at jeg gjorde Jesaja 9:6,7 magiske Jeg vil mislykkes hvis jeg ikke vil ende i Daniel 12:01 leser vi Jesaja 10:26,27

Jesaja 10:26,27 (se begynner å finne ut hva klokka er "i den dagen")
26 Og Herren vil oppreise armeer, den onde mot ham, som slakt Midians på klippe Oreb: og hans stav var på havet, og han reiste på samme måte i Egypt.
27 Og på den dag, at hans byrde avviker fra av din skulder, og hans åk fra av din hals, og åket skal bli ødelagt på grunn av fedme.

Dette (vers 26) er parallell med Jesaja 9:04 når utgivelsen av de bortførte fra "Babylon" vil inntreffe. Fra Jesaja 10:26,27 fortsette til kapittel 11:1,2

Jesaja 11:1,2
1 Og Det skal komme frem en stang ut av stammen i Jesse, og en gren fra hans røtter:
2 Og det Herrens Ånd skal hvile over ham, visdoms ånd og forståelse, ånd råd og makt, ånd av kunnskap og frykten for Herren;

Den conjuction ordet " og " betyr kontinuitet i kapittel 10 til Jesaja 11:1,2. Hvem er Branch?

Jeremiah 33:15,16
15 I de dager, og på den tiden, Jeg vil føre til Branch av rettferdighet å vokse opp til David : og Han skal rett og rettferdighet i landet .
16 I de dager skal Juda bli frelst, og Jerusalem skal bo trygt, og dette er hans navn skal kalles: Herren vår rettferdighet.

Jeremia 23:5,6
5 Se, dager kommer, sier Herren, som Jeg vil øke til David en rettferdige Branch , og han skal regjere som konge og deal klokt, og skal rett og rettferdighet i landet .
6 I hans dager Juda skal bli frelst, og Israel skal bo trygt, og hans navn skal kalles til ham: Herren vår rettferdighet.

Også kampen i Daniel 12:01

Daniel 12:01
1 Og på den tiden skal Michael stå opp , Den store fyrsten som står for barna i ditt folk: og vil det være vanskelige tider, slik som aldri var siden det var en nasjon selv til den samme tid: og på den tiden ditt folk skal leveres, hver den som skal være skrevet i boken.

Erkeengelen Michael bestemmes av profetene som rettferdige Branch i henhold til det vi leser. La oss gå tilbake og lese fra Jesaja 9:1-7 og lese fra Jesaja 8:22 fordi det var felles uttalelse av Gud, er det kun atskilt av kapittel. Når vi studerer nøye, er uttalelsen av Gud i Jesaja 8 (vers 22) til Jesaja 9 ikke separate. Det er kanskje form for skille av utsagn om Gud gjennom deling av kapittel og titler. For de som kjent hva sier i Jesaja 8:22 den samme profeti kan leses i Sefanja 1:15 og samme som i Daniel 12:01

Jesaja 08:22
22 Og de skal se ned mot jorden, og se problemer og mørke, tungsinn av angst, og mørke vil utvise dem.

Sefanja 1:15
15 Dagen er en vredens dag, en dag med trøbbel og angst, en dag for å kaste bort og ødeleggelse, en dag med mørke og dysterhet, en dag med skyer og mørke,

Sefanja (1,15) ble matchet med Daniel 12:01 og versene vi leste.

Jeg bruker dette verset, fordi bare i tilfelle du bruker Åpenbaring 05:05 og Åpenbaring 22:16

New International Version (© 1984)
Flertall mens jeg var med, beskyttet jeg Flertall flertall og sikret med det navnet du ga meg. Ingen har gått tapt bortsett fra den ene dømt til ødeleggelse, slik at Skriften skulle bli oppfylt. John 17:12

Nå, med mindre du vil bruke Åpenbaringen 05:05 Jeg vil bruke mot deg (enhet troende). La oss lese Åpenbaringen 5:6,7

Åpenbaringen 5:6,7
6 Og jeg så midt på tronen og de fire livsvesener, og blant de eldste, et lam stående, som om det hadde blitt drept, Det hadde sju horn og sju øyne, som er de syv Guds ånder, som sendes over landet.
7 Og han kom, og tok boken til høyre hånd av ham som satt på tronen.

Ikke tro du at Jesus er også Faderen, nå, som sitter på tronen Lammet nærmet seg? Høyere enn far?

En liknende profeti kan leses i boka av Daniel.

Daniel 7:13,14
13 Jeg så i natt visjoner, og se, kom med himmelens skyer en som en menneskesønn, og han kom til Den gamle av dager, og de førte ham nær ham.
14 Og han gav ham makt og ære og et rike, at alle folk, nasjoner og tungemål skulle tjene ham: hans herredømme er et evig herredømme, som ikke skal forgå, og hans rike ødelegges ikke.

I Åpenbaringen, mottok (Lammet) den forseglede boken. I Daniel, aksepterte autoritet. Derfor betyr det receving av den forseglede boken mottar autoritet.

I et lignende spørsmål, som sitter på tronen kontaktet av som en sønn av menneske? Åpenbaringen 05:05 vi leser, hvem som er roten til David?

Åpenbaringen 05:05
5 Og han sa til meg en av de eldste, Gråt ikke: se, løven av Juda stamme, roten til David, har hersket til å åpne boken og de sju segl på den.

Åpenbaringen 22:16
16 I Jesus har sendt min engel for å vitne for deg disse ting i menighetene. Jeg er roten og etterkommer av David, den klare morgenstjernen.

Hvordan fikk Jesus selv er Faderen og Sønnen? Så hvordan læren om enhet er riktig? Deres tro er falske. Men jeg tror også at Jesus selv er Far, men Michael er Sønnen. Nå, hvis det er undervisning som sier at Jesus er Michael, sammen er vi takk. Jeg sier nå, er Michael ikke Jesus. Som jeg sa, var Jesus faktisk ikke Jesus og David er egentlig ikke David. La oss lese det faktum som sammenfaller med en visjon om Daniel i Daniel kapittel 7 og John i Åpenbaringen 5

Daniel 07:10
10 A flammende stream utstedt og kom ut foran ham: tusen tusen tjente ham, og titusen ganger ti tusen stod foran ham : Dommene ble satt, og bøker ble åpnet.

Åpenbaringen 05:11
11 Og jeg så, og hørte en røst av mange engler rundt tronen og de levende vesener og de eldste, og tallet på dem er titusen ganger ti tusen og tusener ;

Gjør Lammet tillatt makt?

Åpenbaringen 05:12
12 og sa med høy røst, Verdig er Lammet som ble slaktet å få kraft, og rikdom, og visdom, og styrke og ære og herlighet, og velsignelse.

Daniel 07:14
14 Og han gav ham makten og ære og et rike, at alle folk, nasjoner og tungemål skulle tjene ham: hans herredømme er et evig herredømme, som ikke skal forgå, og hans rike ødelegges ikke.

Hvorfor den rike ikke skal bli ødelagt? Fordi fiendene er blinde.
Jeg har forklaringer om Daniels bok. Kan du lese den.

Du også se:
I en annen versjon på engelsk omtale var "sjef" av host Daniel 08:11 , Men den versjonen av artikkelen bruker sjefen brukte prinsen av prinser i vers 25 (Forklaring av Gabriel). Derfor er det sjefen for verten / hær prinsen av prinser.  Daniel 08:10 til Åpenbaringen 12:04er parallelle og krig i himmelen og de samme hendelse. Derfor, til Michael, hærføreren og prinsen av prinser kampen det fjerde dyret av Daniel 8 og er djevelen i Åpenbaringen 12.

Nå hvis den versjonen som brukes er Guds Ord skal leses i Daniel 11:22 viser til er "prins." Bestem tid, vil det være på tidspunktet for kommende av erkeengelen Michael. Tidspunktet for hendelsen er skrevet i Daniel 11 (vers 22) og Daniel 8 er den samme.

Ifølge begrunnelsen for en troende i "Enhet" til meg, sa han, erkeengelen Michael sa at han ikke kom tilbake. Skal Michael trenger å snakke? ordene til Guds Sønn er i bibelen.

John 17:08
8 for ordene ga du meg jeg har gitt dem , Og de aksepterte, og har kjent sikkert at jeg kom til deg, og trodde at du sendte meg.

John 14:03
3 Og hvis jeg går og i stand et sted, Jeg vil kommer igjen og får dere til meg, at der jeg er, det kan dere være også.

Vi vil vite hvorfor Faderen og Sønnen er ett.

John 17:20,21
20 Ikke bare gjør de be, men også for dem som skal tro på meg ved deres ord
21 At de alle må være ett , Som likesom du, Far, i meg , Og Jeg i deg , at de også være ett i oss: at verden skal tro at du har sendt meg.

Faderen forene med Sønnen og Sønnen forene med Faderen. Faderen som Sønnen og Sønnen som Faderen, Herren Jesus som erkeengelen Mikael og erkeengelen Mikael som Herren Jesus. Så "krigen i himmelen" skrevet i Åpenbaringen er egentlig ikke kjempe for Michael, men av Gud. For å forstå mer hva jeg sier. Husk dette: Erkeengelen Mikael er oppfyllelsen av Herrens gjenkomst Jesus . Jesus er ikke Michael, men Michael er oppfyllelsen som Jesus ved hans komme. Vi har mønstre som kommer, den Gud Herren vil bli oppfylt ved de kommende av sin Sønn.

Jesaja 40:10
10 Se, vil Herren Gud kommer som en mektig, og hans arm skal regel for ham: se, hans lønn er med ham, og hans gjengjeldelse før ham.

Åpenbaringen 22:12,13,16
12 Se, jeg kommer snart: og min lønn er med meg, å gjengjelde mig etter hans gjerning.
13 Jeg er Alfa og Omega, den første og den siste, begynnelsen og enden.
16 I Jesus har sendt min engel for å vitne for deg disse ting i menighetene. Jeg er roten og etterkommer av David , Den lyse morgenen stjernen.

Matthew 16:27
27 For Menneskesønnen skal komme i glansen av sin far med sine engler, og så gi hver mann etter hans gjerninger.

John 06:19
19 Jesus svarte og sa til dem: Sannelig, sannelig sier jeg dere, Sønnen kan ikke gjøre noe av seg selv men det han ser Faderen gjøre : For alle de tingene han gjorde, det det gjør Sønnen likeså.

Vennligst les følgende for å finne ut hvem Menneskesønnen kommer. Er Daniels bok i kapittel 7 om at den som fikk makt er erkeengelen Mikael?

Prince av Host
The Girl og The Baby
Krig i himmelen ...
Bygg templet

PS
Ifølge studien min, i Åpenbaringen kapittel 4 og 5, Er dette den "store hvite trone dom." som falske profeter sa. Det er også i Daniel 7.

No comments:

Post a Comment