THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

Banjir? Malay

Gambar dari: http://iamthewordthecomforter.blogspot.com/2008/12/end-times-day-of-lord-new-testament.html

Menurut mereka yang tidak memahami kata-kata Tuhan, gementar langit dan bumi bererti kiamat. Adakah mereka mengatakan mengatakan yang sebenarnya?

Ibrani 12:26
26 Itu suara menggoncangkan bumi : Tapi sekarang ia telah berjanji, mengatakan, " Aku sekali lagi menggoncang tidak hanya bumi tetapi juga langit.

Mengapa mereka boleh goyang? Untuk memadam hal yang tidak tergoncang.

Ibrani 12:27
27 Dan kata ini, Namun sekali lagi , Signifieth yang menghapus hal-hal yang terguncang , Sebagai hal-hal yang dilakukan, untuk tidak tergoncang mungkin tetap.

Apa arti dari gementar? Mari kita kembali di dalam Ibrani 12:26

Ibrani 12:26
26 Itu suara yang bergetar bumi kemudian , Tapi sekarang ia telah berjanji, mengatakan, Namun sekali lagi Aku akan menggoncangkan bukan hanya bumi tetapi juga langit.

Mari kita baca dalam bahasa Bahasa Ibrani 12:19-21

Ibrani 12:19-21
19 Dan bunyi trompet, dan bunyi kata-kata; yang [suara] mereka yang mendengar intreated bahawa kata tersebut tidak boleh bercakap dengan mereka lagi:
20 (Kerana mereka tidak tahan apa yang diperintahkan, Dan jika begitu banyak sebagai sentuhan binatang gunung, ia harus dilempari dengan batu, atau dorong melalui dengan sebuah anak panah:
21 Dan begitu takut , Maka dia berkata, Aku sangat takut dan gempa :

Jadi mereka tergoncang dan senang kerana mereka takut suara Tuhan (Ayat 26) dan panik dan takut apa yang mereka lihat.

Yeremia 2:12
12 Jadi heran, kamu , Hai langit, saat ini, dan mengerikan takut, Jadi kamu sangat terpencil, demikianlah firman Tuhan.

Allah tidak sekali lagi menggoncang langit dan bumi, itu adalah takut orang jahat dihukum. Dan langit akan goncang adalah berhala, kerana orang menyembah matahari, bulan dan bintang-bintang yang menyembah berhala dikatakan oleh para nabi. Marilah kita tahu jika saya mengatakan yang sebenarnya bahawa syurga dan bumi akan gemetar kerana Allah akan menghukum orang fasik. "Sekali lagi" bererti sekali dan tidak akan diulangi. (Ibrani 12:27)

Yesaya 13:9-13
9 Lihatlah, hari TUHAN datang, kejam baik dengan murka dan kehangatan murka, meletakkan tanah tandus, dan dari situ untuk menghancurkan orang-orang berdosa daripadanya.
10 Untuk bintang-bintang di langit dan kumpulan-kumpulan daripadanya tidak akan memancarkan cahayanya: matahari akan menjadi gelap dalam bukunya terbit, dan bulan tidak boleh menyebabkan cahaya nya.
11 Dan Aku akan menghukum dunia untuk mereka yang jahat, dan orang jahat kerana dosa-dosa mereka, dan Aku akan menyebabkan arogansi yang sombong, dan akan meletakkan rendah kesombongan dari mengerikan.
12 Dan Aku akan membuat seorang lebih berharga daripada emas murni, orang dari emas murni dari Ofir.
13 Oleh kerana itu Aku akan menggoncangkan langit dan bumi akan bergoncang dari tempatnya dalam murka TUHAN semesta alam, dan hari murka-Nya,

Bererti bahawa Allah akan menghapuskan yang buruk terguncang dan gementar ketakutan.

Apakah ini tidak termasuk dalam: semua hal-hal yang tertulis? (Lukas 21:22) Jangan kau tahu erti semua? Perhatikan bahawa dalam Yesaya 13:9-13 adalah Tuhan yang sama berkata dalam Lukas 21, dan sila juga membaca dalam Markus 13 dan Matius 24.

Lukas 21:22,25,26
22 Untuk ini adalah hari pembalasan, bahawa semua apa yang ada tertulis dapat dipenuhi.
25 Dan akan ada tanda-tanda di bawah sinar matahari, dan di bulan, dan bintang-bintang; dan ke atas penderitaan bumi bangsa-bangsa, dengan kebingungan, laut dan deru ombak;
26 Orang akan mati ketakutan karena kecemasan, Dan untuk menjaga hal-hal yang akan datang di bumi: sebab kuasa-kuasa langit akan terguncang.

Lukas 21:31
31 Demikian juga kamu, ketika kamu melihat hal-hal ini terjadi kepada mereka , Tahu kamu Kerajaan Allah sudah dekat.

Apabila Tuhan mengatakan dalam Lukas 21 berlaku maka mereka akan tahu bahawa Kerajaan Allah sudah dekat. Siapa yang akan mengalami semua hal Tuhan dinubuatkan dalam Lukas 21?

Lukas 21:32
32 Sesungguhnya Aku berkata kepadamu, Generasi ini tidak akan lulus , Sampai semua hal ini dipenuhi.

Generasi ini tidak akan lenyap sampai semuanya terpenuhi.

Daniel 2:44
44 Dan pada hari-hari ini raja harus Allah di syurga akan mendirikan kerajaan yang tidak akan binasa, dan kerajaan tidak akan diserahkan kepada orang lain, tapi harus istirahat di potong dan mengambil semua kerajaan, dan itu akan berdiri untuk selama-lamanya.

Apakah ini termasuk dalam "semua"(Lukas 21:22)? Ya.

Sekarang, mereka mempunyai ayat lain yang mendasari tentang kehancuran dunia dalam 2 Petrus 3. Baca.

2 Petrus 3:7-10
7 Tetapi langit dan bumi, dengan kata yang sama telah disimpan untuk api, menjadi hari kiamat dan kebinasaan orang-orang fasik.
8 Tapi jangan lupa, tercinta, satu hal, bahawa satu hari Tuhan sama seperti seribu tahun dan seribu tahun sama seperti satu hari.
9 Tuhan tidak kendur tentang janjinya, kerana beberapa kelambanan menghitung, tetapi kesabaran kepada kita, tidak mahu, supaya jangan ada yang binasa, melainkan supaya semua orang.
10 Tetapi hari Tuhan sebagai seorang pencuri , Bahawa langit pada hari itu akan lenyap dengan gemuruh yang dahsyat, dan apa yang ada di langit akan hangus dalam nyala api, bumi dan bekerja pada tanah akan dibakar.

Mereka berdua juga mengatakan dalam Yesaya 13:9-13. Bagaimana Petrus berkhutbah?

1 Petrus 1:10-12
10 Dari yang keselamatan adalah dicari dan rajin mencari para nabi, yang bernubuat tentang kasih karunia yang harus datang kepada anda:
11 Untuk menyiasat erti dan apa waktu Roh Kristus yang ada di dalam mereka, ketika dahulu memberi kesaksian tentang penderitaan Kristus dan kemuliaan daripada mereka.
12 diturunkan kepada mereka, yang tidak kepada diri mereka sendiri, tetapi kepadamu, mereka melayani hal-hal ini, yang sekarang dilaporkan kepada kamu oleh Injil diberitakan kepada anda oleh Roh Kudus dihantar dari di syurga, bahawa hal-hal malaikat keinginan untuk melihat.

Petrus memberitakan Injil sesuai dengan ajaran nabi-nabi yang dicari dan dicari. Dan apa yang Paulus katakan tentang ajaran para nabi?

1 Korintus 14:32,33
32 Dan roh nabi tunduk pada nabi ;
33 Kerana Allah bukanlah suatu Allah dari kekacauan tetapi dari damai. Seperti dalam semua gereja orang-orang kudus

Jadi harus, jika anda akan menjelaskan Alkitab, harus konsisten dalam para nabi.

Contoh, Armageddon, Yesus berkata dalam Lukas 21 kata-kata: "semua apa yang ada tertulis dapat dipenuhi." tentang Armageddon boleh dibaca dalam kitab Yehezkiel. Jadi Armageddon sudah termasuk dalam: "Aakan apa yang ada tertulis " . Dan kerana kitab Wahyu ditulis oleh Yohanes sebagai seorang nabi, tulisan-tulisannya termasuk oleh para nabi. " Itu bererti, berkhutbah dan bernubuat dari Paulus dan Petrus harus sesuai dengan kesaksian nabi. Bukan dari para nabi baru muncul, tetapi dari Yesaya, Yeremia, Yehezkiel, Zakharia, Zefanya dll Jadi sudah terjadi Armageddon?

Sekarang, tentang kebakaran itu, dalam nubuat Petrus, harus sesuai untuk para nabi. Jadi membaca nubuat-nubuat para nabi tentang kebakaran itu.

Yesaya 34:4,8,9
4 Dan segenap tentera langit akan hancur, dan langit akan menjadi seperti spin, dan semua tuan rumah mereka akan jatuh seperti daun layu pada pokok anggur, dan sebagai daun ara jatuh.
8 Untuk hari pembalasan , Setahun balasan untuk kontroversi Sion.
9 Dan sungai daripadanya akan berubah menjadi lapangan, dan debu bon menjadi belerang, dan tanah itu akan menjadi lapangan terbakar.

Apa yang kita baca masih relevan dalam Lukas 21 dan ayat-ayat yang telah kita baca. Untuk setiap nabi, seperti Yesaya, Yeremia, Yehezkiel, Zefanya, dll bersaksi antara satu sama lain. Dan kesaksian mereka tidak bertentangan antara satu sama lain.

Yesaya 30:30,31,32
30 Dan Jehovah akan menyebabkan suara kemuliaan-Nya , Kemudian ucapkan pertempuran lengannya, dengan amarah kemarahannya, dan nyala api melahap , Dengan hamburan, dan badai, dan hujan es
31 Untuk melalui suara Tuhan maka Asyur menjadi tongkat.
32 Dan setiap stroke daripada kakitangan yang dilantik, yang harus meletakkan TUHAN kepadanya, harus dengan rebana dan kecapi: dan di pertempuran gementar dia akan bertarung dengan mereka ,

Zefanya 1:18
14 Hari besar Jehovah sudah dekat, dekat, dan bergegas sangat, bahkan suara hari Tuhan : lelaki perkasa menangis ada pahit.
15 Hari ini hari murka , hari kesulitan dan penderitaan , hari membuang-buang dan kesedihan , suatu hari gelap gulita dan kelam kabut , hari awan dan kegelapan tebal ,
18 Baik perak atau emas mereka mereka tidak akan dapat memberikan mereka pada hari murka Tuhan , Namun seluruh tanah akan habis dimakan api cemburu-Nya : kerana ia akan membuat akhir, ya, suatu akhir yang mengerikan, dari semua yang diam di negeri itu.

Yoel 2:10,11
10 Bumi akan bergoncang di depan mereka, langit akan gementar : Matahari dan bulan menjadi gelap, dan bintang-bintang menghilangkan cahayanya:
11 Dan TUHAN akan mengucapkan suaranya sebelum tenteranya: untuk kem itu [adalah] sangat besar: untuk [ia] kuat bahawa kata executeth Nya: untuk hari TUHAN [yang] besar dan sangat dahsyat, dan siapa yang boleh tinggal itu?

Nubuat-nubuat para nabi adalah seperti sebuah sungai yang menuju ke laut, kerana ramalan mereka terhadap ramalan Tuhan Yesus dalam Lukas 21, Markus 13 dan Matius 24. Lama dan meneruskan kitaran seperti Hujan dan kembali lagi ke laut dan menguap menjadi hujan lagi dan lagi ke arah laut. Jika ada kebakaran literal bahawa Allah akan menghantar, itu api pada tarikh 11 September, serangan keganasan 2001 di New York. Seperti api bawah untuk menghancurkan Babel seperti Sodom dan Gomora. Jadi keyakinan tentang akhir dunia adalah kesalahan besar. Dan jika penceramah adalah memberitahu orang-orang bahawa dunia ini akan menghancurkan diri, tidak percaya kerana mereka menipu anda. Mereka adalah penceramah palsu, yang digunakan oleh Iblis untuk menabur ketakutan untuk memegang anda ketat terutama dalam penipuan mereka bahawa anda tidak menyedarinya.

No comments:

Post a Comment