THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

Ulangan 18:18, Muhammad atau Yesus? Malay

Kisah Para Rasul 3:22-26
22 Sesungguhnya Musa berkata, " TUHAN, Allahmu, akan membangkitkan anda seorang nabi seperti aku dari antara saudara-saudaramu, mendengar dia semua hal yang ia berbicara kepada anda .
23 Dan akan terjadi, bahawa setiap jiwa yang tidak akan mendengar nabi itu , akan benar-benar hancur dari antara orang-orang .
24 Ya, dan semua Nabi-nabi dari Samuel dan mereka yang mengikuti selepas, sebanyak telah bercakap, mempunyai juga meramalkan hari ini.
25 Kamu adalah anak-anak para nabi, dan perjanjian yang dibuat Allah dengan nenek moyangmu, Ibrahim berkata kepada, Dan dalam keturunanmu itu akan semua keluarga di bumi diberkati.
26 Kepada Anda buat kali pertama, Allah telah membangkitkan Hamba-Nya, dihantar dia untuk memberkati anda, dalam mengubah diri setiap orang dari kamu dari kejahatan-nya.

Semua Nabi telah mendengar nabi yang akan dibangkitkan oleh Allah.

Lukas 24:27
27 Dan diawali dengan Musa dan para nabi, dia menjelaskan kepada mereka hal-hal tentang dia [Yesus] di semua tulisan suci.

Siapakah nabi yang berbicara kepada para nabi sebelum dia datang?

1 Petrus 1:10-12
10 Dari yang keselamatan para nabi telah bertanya dan mencari rajin, yang bernubuat tentang kasih karunia [yang harus datang] kepada anda:
11 Cari apa atau apa-apa cara masa Roh Kristus yang ada di dalam mereka , Ketika dahulu memberi kesaksian tentang penderitaan Kristus dan kemuliaan daripada mereka.
12 Hal itu didedahkan kepada mereka, bahawa tidak kepada diri mereka sendiri, tetapi kepadamu, mereka melayani hal-hal ini, yang sekarang dilaporkan kepadamu oleh mereka yang memberitakan Injil kepada anda oleh Roh Kudus diturunkan dari di syurga, bahawa hal-hal malaikat keinginan untuk melihat.

Kembali dalam Kisah Para Rasul 3:22 yang nabi harus mendengar?

Lukas 17:05 Ketika Yesus masih berbicara, lihatlah awan yang terang menaungi mereka: dan lihatlah, sebuah suara dari awan itu mengatakan, Ini Anak yang Kukasihi, kepada-Nyalah Aku berkenan, mendengarnya .

Mungkin itu berkata kepada Musa dan Elia. Bahkan Elia dan Musa harus mendengar Kristus. Adalah Anak Allah nabi yang akan timbul di antara orang Israel?

Yeremia 30:9
9 Tapi mereka akan melayani TUHAN, Allah mereka, dan Daud, raja mereka, siapa Aku akan membangkitkan kepada mereka.

Ulangan 18:18 Aku akan membangkitkan mereka seorang Nabi dari antara saudara-saudara mereka, seperti kepadamu, dan Aku akan menaruh firman-Ku dalam mulutnya, dan ia akan berbicara kepada mereka semua yang saya perintah dia.

Yohanes 12:50 Dan Aku tahu bahwa perintah-Nya itu adalah hidup yang kekal: apapun yang saya bicara itu, adalah sebagai Bapa berkata kepada saya, jadi saya bercakap.

Para nabi bernubuat, para nabi bersaksi.

Musa sebagai nabi Israel dibebaskan dari perhambaan di Mesir. Yesus membebaskan kita dari perhambaan kegelapan.

Galatia 5:01
1 Untuk kebebasan melakukan Kristus membebaskan kita: Berdiri cepat kerana itu, dan jangan mau lagi dalam kuk perhambaan.

Kita melihat nubuatan para nabi tentang pengasas Gereja yang adalah Kristus dan Penyelamat.

Yesaya 42:6,7
6 Aku, TUHAN, telah memanggil engkau dalam kebenaran, dan akan memegang tanganmu , Dan melindungi engkau, dan memberikan kepadamu tentang orang-orang , Untuk lampu kepada bangsa-bangsa;
7 Untuk membuka mata buta, untuk mengeluarkan para tahanan dari penjara, dan mereka yang duduk di kegelapan dari penjara.

Yeremia 30:7-10
7 Alas! untuk hari yang besar, tidak ada yang seperti itu: bahkan waktu kesusahan bagi Yakub, tetapi ia disimpan.
8 Dan itu akan terjadi pada hari itu, demikianlah firman TUHAN semesta alam, yang Aku akan mematahkan kuk dari engkau pergi, dan akan bon pecah-Mu, dan bahawa ia melayani tidak asing lagi :
9 Tetapi mereka akan melayani Tuhan Allah mereka dan Daud, raja mereka, yang saya akan membesarkan mereka .
10 Oleh kerana itu engkau tidak takut, hai Yakub hamba-Ku, demikianlah firman Tuhan, tidak terkejut, hai Israel : untuk, sesungguhnya, Aku akan menyelamatkan engkau dari jauh, dan keturunanmu dari negeri pembuangan mereka , Dan ia akan kembali, dan tenang dan selesa, dan tidak akan membuat dia takut.

Apakah jenis nabi akan timbul? Dari Ulangan 18:18, terus di ayat 22

Ulangan 18:22
22 Ketika seorang nabi berbicara atas nama Tuhan, jika hal tindak tidak, atau mengatakan berlaku , tidak mengucapkan hal: nabi telah mengatakannya terlalu berani, jangan takut kepadanya.

Nabi Allah untuk muncul akan bernubuat masa depan. Apakah Muhhamad telah nubuatan?

Yeremia 28:9
9 Nabi yang bernubuat damai, ketika kata nabi akan datang untuk lulus, kemudian akan nabi diketahui, bahwa TUHAN benar-benar telah mengutusnya.

Yehezkiel 33:33
33 Dan ketika ini datang untuk lulus, (Lihat, itu akan datang,), maka mereka akan mengetahui bahawa seorang nabi ada di antara mereka.

Apakah nubuat Tuhan Yesus digenapi? Rahsia

No comments:

Post a Comment