THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

Femte Mosebok 18:18, Muhammed eller Jesus? Norwegian

Apostlenes gjerninger 3:22-26
22 Sikkert Moses sa, " Herren din Gud vil heve deg en profet som meg blant dine brødre, høre ham alle de tingene som han snakker til deg .
23 Og det skal skje, at hver sjel som ikke vil høre denne profet , bli fullstendig ødelagt fra folket .
24 Ja, og alle profetene fra Samuel og de som følger etter, så mange som har talt, har likeledes forutsagt av disse dagene.
25 Dere er sønner av profetene, og av pakten Gud inngikk med deres fedre, sa til Abraham, og i din ætt skal alle slekter på jorden bli velsignet.
26 Unto du først, Gud hadde reist opp sin tjener, sendte ham å velsigne deg, i å vende seg bort hver eneste en av dere fra hans misgjerninger.

Alle profetene har lyttet til profeten som vil oppdratt av Gud.

Luke 24:27
27 Og som begynner med Moses og profetene, utla han til dem det om ham [Jesus] i alle Skriftene.

Hvem er denne profeten talte til profetene før han kommer?

1 Peter 1:10-12
10 Av dette frelse profetene har spurte og søkte flittig, som profeterte om den nåde [som skulle komme] til dere:
11 Søker hva eller hva slags tid Kristi Ånd som var i dem , Når det vitnet forhånd om Kristi lidelser og den herlighet av dem.
12 Det ble åpenbart for dem, som ikke til seg selv, men dere, de tjent disse tingene, som nå rapporteres til dere av dem som har forkynt evangeliet for dere ved Den Hellige Ånd sendt ned fra i himmelen, at tingene englene ønske om å se.

Tilbake i Apg 03:22 som er profeten bør høre?

Luke 17:05 Mens han ennå talte, se, en lysende sky og overskygget dem, og se, en røst fra skyen, sa, Dette er min elskede Sønn, i hvem jeg har velbehag, høre ham .

Kanskje det ble sagt til Moses og Elia. Selv Elijah og Moses bør lytte til Kristus. Er Guds Sønn profeten som vil oppstå blant av folket i Israel?

Jeremia 30:9
9 Men de skal tjene Herren deres Gud, og David sin konge, som jeg vil oppreise for dem.

Femte Mosebok 18:18 Jeg vil løfte dem opp en profet blant sine brødre, likesom dig, og jeg vil legge mine ord i hans munn, og han skal tale til dem alt jeg befaler ham.

John 12:50 Og jeg vet at hans bud er evig liv: hva jeg snakker derfor er som Far sa til meg, så jeg snakker.

Profetene profeterte, profetene vitner.

Moses som profet befridd Israel fra trelldom i Egypt. Jesus frigjort oss fra trelldom av mørket.

Galaterne 5:01
1 For frihet gjorde Kristus frigjort oss: Står derfor fast, og bli ikke fanget igjen om et åk av trelldom.

Vi ser profetiene av profetene om grunnleggeren av Kirken, som er Kristus og Frelseren.

Jesaja 42:6,7
6 Jeg, Herren, har kalt deg i rettferd, og vil holde din hånd , Og holde deg, og gi deg av folket , For et lys for nasjonene;
7 Å åpne blinde øyne, å få ut fangene fra fengselet, og dem som sitter i mørke ut av fengselet.

Jeremia 30:7-10
7 Akk! for den dagen er stor, er at ingen liker det: selv den gang for Jakob, men han reddet den.
8 Og det skal skje på den dag, sier Herren, hærskarenes Gud, at Jeg vil bryte hans åk fra av deg, og vil sprekke din obligasjoner, og at han tjener ikke mer fremmede :
9 Men de skal tjene Herren sin Gud og David sin konge, som jeg vil heve dem .
10 Derfor frykter du ikke, Jakob, min tjener, sier Herren, verken motet, Israel : For se, vil jeg spare deg langveis fra, og din ætt fra landet i fangenskap , Og Jakob skal vende tilbake, og være stille og rolig, og ingen skal gjøre ham redd.

Hva slags profet vil oppstå? Fra Mosebok 18:18, fortsetter i vers 22

Femte Mosebok 18:22
22 Når en profet taler i Herrens navn, hvis ting følger ikke, eller si skje , har ikke talt ting: profeten har talt dristet, ikke vær redd for ham.

Guds profet skal vises, vil profetere fremtiden. Har Muhhamad har profeti?

Jeremia 28:9
9 Profeten som profeterer om fred, når ordet av profeten skal skje, da skal profeten være kjent, at Herren har virkelig sendt ham.

Esekiel 33:33
33 Og når dette kommer til å passere, (Se, vil den komme,) da skal de vite at en profet har vært blant dem.

Er profetier Herren Jesus ble oppfylt? Secret

No comments:

Post a Comment