THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

Femte Mosebok 18:18, Muhammed eller Jesus? Swedish

Apostlagärningarna 3:22-26
22 Visst Moses sa, " Herren, din Gud kommer att höja dig en profet lik mig bland dina bröder, höra honom alla de saker som han talar till er .
23 Och det skall ske, att varje själ som inte kommer att höra att profeten , att gå under bland folket .
24 Ja, och alla profeterna från Samuel och de som följer efter, så många som har talat, har också förutsagt av dessa dagar.
25 Ni är söner av profeterna, och av förbundet Gud har gjort med dina fäder, sade till Abraham, och i din säd skola alla släkter på jorden bli välsignade.
26 Unto du först, Gud låtit sin tjänare, sänt honom för att välsigna er, vända bort en av er från hans ondska.

Alla profeter har lyssnat till profeten som kommer tas upp av Gud.

Lukas 24:27
27 och börjar med Moses och profeterna, framförde han för dem vad som rör honom [Jesus] i alla skrifterna.

Vem är det profeten profeter innan han kommer?

1 Petrus 1:10-12
10 Varav frälsning profeterna har frågat och sökt flitigt, som profeterade om den nåd [som skulle komma] till er:
11 Söka vad eller vad slags tid Kristi Ande som var i dem När det vittnade förväg Kristi lidanden och den härlighet dem.
12 Det uppenbarades för dem, att inte sig själva, men till er, de betjänade dessa saker, som nu redovisas till er av dem som har predikat evangelium för er genom den Helige Ande som skickas ner från i himlen, att saker änglarna önskan att se.

Tillbaka i Apostlagärningarna 3:22 som är profet ska höra?

Lukas 17:05 Medan han ännu talade, såg en ljus sky överskuggade dem, och se, en röst från molnet, sade Detta är min älskade Son, i vilken jag har funnit behag, höra honom .

Kanske var det sagt till Mose och Elia. Även Elia och Mose borde lyssna till Kristus. Är Guds Son profeten som kommer att uppstå bland människorna i Israel?

Jeremia 30:9
9 Men de skall tjäna Herren, sin Gud, och David, sin konung, som jag låta uppstå åt dem.

Femte Mosebok 18:18 Jag kommer att ta upp dem en profet bland deras bröder, som är dig lik, och jag skall lägga mina ord i hans mun, och han skall tala till dem allt vad jag bjuder honom.

John 12:50 Och jag vet att hans bud är evigt liv: vad jag talar därför såsom Fadern har sagt till mig, så jag talar.

Profeterna profeterade, profeterna vittna.

Moses som profet befriat Israel från slaveriet i Egypten. Jesus befriade oss från träldomen av mörkret.

Galaterbrevet 5:01
1 För frihet gjorde Kristus befriat oss: Stå därför fasta, och inte fastnat igen i en träldomens ok.

Vi ser profetior av profeterna om grundaren av kyrkan som är Kristus och Frälsare.

Jesaja 42:6,7
6 Jag, HERREN, har kallat dig i rättfärdighet, och kommer att hålla din hand Och hålla dig och ge dig av folket För ett ljus för folken;
7 För att öppna blinda ögon, att föra ut fångarna från fängelset, och dem som sitter i mörkret ut ur fängelset.

Jeremia 30:7-10
7 Ack! för den dagen är bra, är att ingen gillar det: även tiden för Jakobs nöd, men han sparade den.
8 Och det skall ske på den dagen, säger HERREN Sebaot, att Jag kommer att bryta hans ok från dig och kommer att brista dina obligationer, och att han inte tjänar något mer främlingar :
9 Men de skall tjäna Herren, deras Gud och David, sin konung, som jag kommer att ta upp dem .
10 Därför fruktar du inte, o min tjänare Jakob, säger Herren, varken bestört, Israel : Ty se, jag skall frälsa dig på avstånd, och din säd från landet deras fångenskap Och Jakob skall återvända och vara tyst och lugn, och ingen skall göra honom rädd.

Vilken typ av profeten kommer att uppstå? Från Femte Mosebok 18:18, fortsätter i vers 22

Femte Mosebok 18:22
22 När en profet talar i Herrens namn, om saken inte följa, och inte heller säga hända , har inte talat saken: Profeten har sagt det övermodigt, var inte rädd för honom.

Guds profet att inställa sig skall profetera framtiden. Har Muhhamad har profetian?

Jeremia 28:9
9 Profeten som profeterar om fred, när ordet av profeten skall ske, då skall profeten vara känd, att Herren verkligen har sänt honom.

Hesekiel 33:33
33 Och när detta kommer att passera, (Se, kommer det att komma,) då skall de veta att en profet har varit ibland dem.

Är profetior Herren Jesus var uppfyllt? Secret

No comments:

Post a Comment