THE JUDGEMENT DAY


But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased. Daniel 12:9 AKJV

And I saw a strong angel proclaiming with a loud voice, Who is worthy to open the book, and to loose the seals thereof? Revelation 5:2 AKJV

But I will show you that which is noted in the scripture of truth: and there is none that holds with me in these things, but Michael your prince. Daniel 10:21 AKJV

And Jesus answering said to him, See you these great buildings? there shall not be left one stone on another, that shall not be thrown down.

The Great Day of the Lord: Armageddon

And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

Deuteronomium 18:18, Mohammed of Jezus? Dutch

Handelingen 3:22-26
22 Voorwaar Mozes zei: " De Heer uw God, zal u een profeet te verhogen zoals ik uit uw broeders, hoor hem alle dingen die hij tot u spreken .
23 En het zal geschieden, dat iedere ziel die niet zullen horen, dat profeet , volkomen vernietigd uit het volk .
24 Ja, en al de profeten, van Samuël en die volgen na, zo veel als er hebben gesproken, hebben zich ook voorzegd van deze dagen.
25 Gij zijt de zonen van de profeten, en van het verbond dat God gemaakt met uw vaderen, zeggende tot Abraham, En in uw zaad zullen alle geslachten der aarde gezegend worden.
26 Unto u voor het eerst, God opgewekt hebbende Zijn dienaar, stuurde hem naar u te zegenen, in afwenden een ieder van u van zijn ongerechtigheden.

Alle profeten hebben geluisterd naar de profeet die wordt opgewekt door God.

Lukas 24:27
27 En Hij begon bij Mozes en de profeten, legde Hij hen de dingen over hem [Jezus] in alle de Schriften.

Wie is die profeet sprak tot de profeten vóór hij vandaan?

1 Peter 1:10-12
10 Die redding de profeten hebben geïnformeerd en zocht ijverig, die geprofeteerd hebben van de genade tot u [dat moet komen]:
11 Zoeken wat of op welke wijze de tijd die de Geest van Christus die in hen was , Wanneer zij vooraf het lijden van Christus en de heerlijkheden van hen getuigde.
12 Het was aan hen geopenbaard, dat niet tot zichzelf, maar tot u, zij dienden deze dingen, die nu worden gemeld tot u door hen die het Evangelie verkondigd door de Heilige Geest gezonden uit in de hemel, dat de dingen de engelen verlangen om te kijken.

Terug in Handelingen 3:22 die de profeet moet horen?

Lukas 17:5 Terwijl hij nog sprak, zie, een lichtende wolk overschaduwde hen, en zie, een stem uit de wolk, zeggende: Dit is mijn geliefde Zoon, in wie Ik mijn welbehagen heb, hoor hem .

Misschien was zei tegen Mozes en Elia. Zelfs Elia en Mozes zouden moeten luisteren naar Christus. Is de Zoon van God, de profeet, die zal ontstaan onder het volk van Israël?

Jeremia 30:9
9 Maar zij zullen dienen den HEERE, hun God, en David, hun koning, wie ik zal verwekken.

Deuteronomium 18:18 Ik zal hen doen opstaan een profeet uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt, en Ik zal mijn woorden in zijn mond stak, en Hij zal tot hen spreken alles wat ik opdracht hem.

Johannes 12:50 en ik weet dat zijn gebod eeuwig leven is: wat ik spreek dan ook, is als de Vader zeide tot mij, dus ik spreek.

De profeten profeteerden, de profeten getuigen.

Mozes als profeet bevrijd Israël uit de slavernij in Egypte. Jezus ons bevrijd van de slavernij van de duisternis.

Galaten 5:1
1 Voor de vrijheid heeft Christus heeft ons vrij: Stand snel dan, en niet wederom bevangen in een juk van slavernij.

We zien de profetieën van de profeten over de stichter van de Kerk, die de Christus is en Heiland.

Jesaja 42:6,7
6 Ik de HEERE, heb u geroepen in gerechtigheid, en houdt uw hand , En houden u, en u geven van de mensen , Voor een licht voor de volken;
7 Te openen de blinde ogen, om de gevangenen uit de gevangenis, en hen die in duisternis zitten uit de gevangenis.

Jeremia 30:7-10
7 Helaas! voor die dag is groot, dat niemand is daaraan gelijk: zelfs de tijd van benauwdheid voor Jakob, maar hij gered.
8 En het zal geschieden te dien dage, spreekt de HEERE der heerscharen, dat Ik zal breken zijn juk van u, en zal barsten uw banden, en dat hij niet meer vreemdelingen dienen :
9 Maar zij zullen dienen de Heer, hun God, en David, hun koning, die ik zal hen opvoeden .
10 Daarom Vrees niet, o Mijn knecht Jakob, spreekt de Heere, noch verschrikt worden, o Israël : voor, zie, Ik zal u verlossen uit de verte, en uw zaad uit het land van hun gevangenschap En Jakob zal wederkomen, en stil zijn en op hun gemak, en niemand zal hem bang.

Wat voor soort profeet zal ontstaan? Uit Deuteronomium 18:18, verder in vers 22

Deuteronomium 18:22
22 Als een profeet spreekt in de naam van de Heer, als het ding niet volgen, noch zeg gebeuren , heeft niet gesproken het ding: de profeet heeft het gesproken overmoed, wees niet bang voor hem.

De profeet van God te verschijnen zal de toekomst profeteren. Heeft Muhhamad zijn profetie?

Jeremia 28:9
9 De profeet die profeteert van vrede, als het woord van de profeet zal geschieden, dan zal die profeet bekend worden, dat de HEERE echt heeft hem gezonden heeft.

Ezechiël 33:33
33 En wanneer komt dit door te geven aan(Zie, zal het komen,) dan zullen zij weten dat een profeet is onder hen.

Zijn de profetieën van de Here Jezus werd vervuld? Geheime

No comments:

Post a Comment